Rabu, 7 Januari 2009

Baby dania..













Diam tak diam tak lama lagi (hujung bulan nie) Baby Dania akan berusia 5 bulan.  Gambar nie aku ambil masa dia nak masuk 4 bulan hari tu.  Cam tak jer kan..cepat tul masa berlalu.

Dalam aku dok menahan sakit nak bersalin tup tup baby Dania dah pun nak masuk 5 bulan.  Sok bulan Ogos genap dia setahun. Wuiih..tak 'dan' nak kelek dia dah besar dah.  Mulut dia bising (mana lagi kuah nak tumpah kalau tak ke nasi kan..abih2 pun ke lantai)hehehehe..

Masa minggu pertama aku kerja lepas pantang tu..rasa nak pengsan uwan dia dibuatnya.  Dia langsung taknak minum susu dari botol.  Ok..my mistake jugak la sebab ingat dia sama jer macam kakak dia si Lidya tu.  Apapun boleh janji kenyang perut.  Aku tersilap catur ar kiranya.

Muka dia memang seiras jer dengan Lidya. Kulit pun sama jer gelapnya.  Ikut maknya lah kan.  Suka gurau..kalau bagi pipi tuh abih dikemamnya (sib baik lum tumbuh gigi).  Kuat gurau pun yer gak.  Kalau gelak..mang ceria sungguh.

Sebelum nie teruk pipi dia kena ruam susu (dah baik dah).  Badan dia pun dah susut skit (banyak kot).  Mungkin sebab dia kurang minum susu nak gak susu badan.  Aku dengar orang kalu bagi susu badan nie badan leh susut..tapi aku makin 'kembang' lak.  (mang ar..makan style mentedarah).  Takper takper aku nak ganti poser..leh ar kurus.  Tapi tulah..kang kurus kang terjangkit lak 'penyakit' lain lak kang.  Penyakit apa lagi..penyakit lepas 9 bulan baru kebah ler.

Bukan tak pernah terjadi pung.  Hasilnya si Lidya & Dania ler..hahahaaha

p/s:  hah..time rajin sampai 2 entri tu..hehhehehe

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails