Selasa, 3 Februari 2009

ke..B**gapan

Aku nak citer apa yang berlaku pagi tadi...bikin hubby berangin jer satu badan kat aku.  Ok aku ngaku aku dah salah tapi biasalah hubby tu kalo aku wat silap macam biasa takkan bagi chance..berdas2 ler mulut dia pokpek bising kat aku.

Kebiasaan pepagi masa hubby panas kan enjin keta dia akan angkut segala barang (begtangan dan laptop tapi beg tangan jarang2 hubby tolong angkat sebab kadang2 aku nak mekap dulu takpun aku kepit jer) masuk keta.  Itu termasuk anak2 si Julia dan Lidya.  Aku pun kadang2 ada gak tolong hubby angkat anak2 masuk keta.  Si baby Dania dah tentulah aku dukung.

Tadi tah camner aku nak amek handbag..toleh belakang seat pun takde..so, aku tanya ar kat hubby mana dia letak handbag aku.  Terus jer dia jawab dia tak pegang langsung handbag aku sebab dia ingat aku dah angkut.  Aku lak nampak dia dok angkut laptop dah tentulah aku ingat dia angkut handbag aku sekali sebab laptop dan handbag aku sebelah menyebelah jer.

Hubby pun dah mula ar ayat2 tak nak ngaku salah dia.  Kata dia lagi dia jarang amek handbag aku sebab dia selalu tengok aku dok bukak handbag untuk pakai mekap.  Dah tentulah pagi tadi dia tak nampak aku bermekap sebab aku dok menyusukan si baby Dania.

Okay..dia pun dah start ler pok pek pok pek..patutnya aku kena ingat ar barang aku sendiri, takkan semuanya dia jer nak kena buat.  Aku diam jerk..tak koser nak berbalas2 cakap kot nanti kang lagi panas jadinya.

Dalam dia pok pek pok pek tu dia leh lak tanya.  Ada apa2 ker barang penting dalam handbag aku tu? Adeeehh..tulah dek marah punya pasal pun dia boleh pulak tanya soklan yang macam tu.  Yerlah kan..bercinta bertahun..berkahwin pun..takkan dia tak tau apa yang ada dalam handbag aku tu.  Bila aku cakap segala benda penting dalam handbag tu, wuiiihh..lagi hangin lak member..pok pek lagi dia.

Aku pun dah boring..selamba jerlah aku jawab kat dia, kalau taknak balik umah ambikkan..takperlah..nanti aku mintak tolong jer kat kawan aku balik umah gi ambik.  Wuiihh..lagi ler dia berangin..dia kata benda nie mesti nak marah takleh nak diam.  Bukan main lagi dia punya ayat berapi tuh.

Okay..dok penat pok pek last2 pusing gak balik ambik.  Diam jer terus balik umah kan ker senang.  Pandai kata aku nie suka mengungkit..suka bising tak tentu pasal.  Dia sendri sama jer, bak kata orang tu 'contoh melalui teladan'.

Sampai jer opis tadi..aku macam biasa mang cium tangan dia, aku sambung ayat..Ampun and tima kasih yer.  Member pun senyap jer.

Sib baik pagi tadi gak masa bos masuk aku wish dia Gong Xi Fa Cai..dapat angpow merah..ok ar ceria skit mood aku.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails