Isnin, 4 Mei 2009

Bercuti..

Aku rasa tahun nie kan, tahun aku bercoti dan berjalan sakan (poyonya haii...ghabak wo poket).  Hari Jumaat petang tuh Bangcik dah mai umah jemput aku balik ke KL.  Tinggallah hubby kat Seremban untuk pegi ke 2 kenduri kahwin tanpa aku dan anak2 disisi.  Kalau tak balik KL harus my father itu sesedihnya..(yerlah tuh).  Tapi kan, sampai jer umah..wuiiih my father very the ceria jer the face..hehehe  U know..he really cannot hide the smile.  Sukalah tuh dapat jumpa the cucus.  Even the cucus esp. kakak dok menembeng kat pangku atoknya.  Yerlah tu rindu sangatla ko kat atok ko yer.

Tanpa banyak soal..bangcik mintak banjer main bowling kat Summit.  Walaweii..balik KL jer terus kena 'pow' dek hadek2 yer.  Berhimpit2 kitorang dlm keta, tupun kitorang tak bawak bapak.  (kesian bapak kena tinggal sorang kat umah..eheheh).  Aku nie biasalah kalau balik dgn anak2 jer mang ler ajak berjalan jer.  Kot ada hubby sekalipun mang ler hubby kena tinggal kat umah gak.  (tu sebab kot hubby maleh nak balik KL..boring asik kena tinggal).  Aku ingatkan aku nie bijak ler..soh si Alang bayar dulu guna duit dia.  Upanya Alang lagi bijak dari aku,  time makan malam tuh aku lak kena kuar duit banjer makan.  Cet..mahal lagi makan malam dari men bowling tau..

Makan malam lak kat restoran steambot lak tuh.  (aku dah lupa nama restoran stembot tuh). Wuihh..kenyang giler dibuatnya. Tapi berkumpul sesama adik beradik punya pasal, mang aku no hal pasal duit.  Janji happy sesama berkumpul berborak, bergurau senda bagai.

Esok tuh (Sabtu) aku ajak bapak gi ke Summit lak.  hah ko mang asik berjalan jerlah keja aku nei kan.  Lantak lah ..janji aku happy..adik2 aku pun happy.  Tak lupa gak anak2 aku pun happy sama.  Takdelah nak shopping sangat (maknanya ?).  Tupun Alang sibuk nak balik cepat sebab esoknya dia nak ke Johor, ada kenduri kahwin katanya.  huissh..tak sempat aku nak menelek lelong dek Par*son tuh.  Sabarjerlah..

Hari Ahad..pepagi aku gi pasar pagi..beli surat khabar dan sarapan pagi.  Sib baik bangcik dah siap order roti canai..aku cuma menambah jer apa2 yang patut. Lagipun mak dah siap buat nasi goreng..ehehe..kali nie aku tak masak..malasss giler..alaa lagipun kitorang nak ke Kg Lanjut sebab ada kenduri kahwin.

Memasing pun siap cecepat takut jalan sesak.  Macam biasalah bapak tuh..kalo kat kenduri kahiwn sure dia dok berjam2 semata2 nak tunggu  pengantin salam dengan dia.  Sabarjerlah.  Lewat jam 3 barulah kami bertolak ke Seremban.  Jalan sesak kat highway ke Seremban..upanya ada accident.  Tak koser aku nak kira baper keta yang kena langgor.  Tapi mangler sonok giler dapat balik KL.  Tak sonok pun tetap kata sonok.

Esok lusa lak aku bercoti...aku akan ke Pahang.  Daaa...nanti aku citer pasal coti aku kat pahang nun..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails