Isnin, 22 Jun 2009

Gumbira tapi...

Apala nasib aku agaknya..ecehh..konon2 sedih ar nieh. Aku dah seangkatan dengan Alang sampaikan Alang pun cakap aku mengejar-ngejar ikut saiz badan dia. Ya Ampun!! Kesian aku tau..asik dok kena perli macam nie..harus gak aku menguruskan diri ini. Ahhh..tidak..benci betul ar..

Padan muka aku pun..makan pun tak beragak. Semua aku nak balun..semua aku nak polok..eh pulun..kakakakaka..ok ok aku sedar diri..gemuk tuh mang tak sesuai dah..biar sopan skit ayat..aku obes..hah ko lagi ar 'brutal' punya perkataan.

Yer..yer..aku janji kali nie aku kena gak berbuat sesuatu ke atas diri ini. Aku kena setkan hari nie adalah hari aku bermula utk berDIET..geli giler bila aku taip DIET nieh. Nak taknak aku kena terima hakikat sistem badan aku nie dah tak sama mcm 20-15 tahun dulu..ko polok camner badan ko tetap gak cekeding. La nie aku kena control..kena exercise..EXERCISE???!!!

Nak cantik nak lawak..eh lawa..kena ar berkorban..say bye bye to all yummy2 foods.. Saper2 yang nak offer aku pil langsing ker ..apa ker..sowi no bajet ar. Aku kena guna pendekatan yang langsung tak kuar sesen pun. Modalnya aku kena ar push diri aku sendiri untuk mula BERSENAM..yer yer BERSENAM baik untuk kesihatan. Dok kat tempat air-cond nieh mang badan kita cepat jer lemau. Tak cukup kalau ko dok buat keja umah tu..kena gak BERSENAM. Kalau yang dah kahwin SENAM tengahmalam tutt tak kira ar..setakat kakakakaka..malu ar nak sambung ayat, korang sambung ler sendiri (malu konon..hehehehehe)


Puasa nak dekat dah nieh..insya Allah..pasti boleh!!

p/s: Dok kat Malaysia nie rasa rugi ar diet2 weih..banyak makanan yang sodap2 tau..ada jer alasan kan aku nie..camner ar nak kurus camnie..hehehehe

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails