Selasa, 16 Jun 2009

Oh..anakku!!




Saper cakap baby girl senang nak jaga? Pengalaman aku dengan 3 orang anak perempuan..perggghhh...!! Penat sungguh beb. Kesian tul aku dengan MIL. Korang tengok gambar tuh pun dah membuktikan betapa terernya anak aku nie. Jangan kata ibu kucing..ibu musang pun leh pengsan tau. Ayat aku pun..mang selamba jer kan? Gambar yang aku tempek tu pun bukan cubaan baby Dania yang pertama yer. Tu adalah cubaan dia yang ke 3 ke 4 ke..aku pun dah hilang track dah..rasanya 3 kot..

Korang bayangkan ek..aku terpaksa nak bukak kunci mangga dan kunci pintu gril tu, dia leh jer selamba dok tersengih2. Macam mengejek aku jer dok terhegeh2 nak tangkap ...hah ko ayat aku sekali lagi..tangkap tuh..heheheheehe

Masa nie aku siap tunjuk kat hubby dan hubby dengan muka derk jer dengan kelakuan anak dia yang sorang nieh. Weihh..aiii kalau yang anak pertama dulu tu lasak..yang kedua pun lagi lasak..yang ketiga nieh..ya Ampun lagiiiilaahhh lasak. Bakal menjangkau 10 bulan si bertuah nieh. Tengah dok acah2 berdiri..asal dia berdiri jer dia gelak2. Konon2 nak orang tengok dan bangga ar dengan pencapaian dia.

Sabekkan baby Dania nielah makanya MIL terpaksa pasang pagar antara dapur dan ruang rehat..asik dok naik turun tangga jer keja dia. Ahh..loteh dibuek eh..kata MIL dengan kelakuan baby Dania nieh. Tak katalah ko..tangga kat umah aku tu pun berpagar gak tapi dia tetap gak panjat kat tebing ..hah tu pun aku ada gambar nya..tu nanti aku letak yer.

Aku ada gak tanya kat mak pasal kelakuan aku kecik2 dulu lasak ke tak. Mak kata aku tak lasak langsung..dok jer diam2 buat hal sendiri. heheeheh (kembang gak ar kan). Dah tu tentulah dorang nie ikut pangai hubby..pasal MIL dok citer hubby nie masa umur 4-5 tahun penah panjat tangki air kat kampung dulu. huhuhuh.. Kalau yang baik tu cecepat jer aku ngaku tang tak baik cecepat jer tuduh hubby...hahhahaa

Aku tengah dok bayangkan kot dia dah pandai jalan sok...adeeehhh..lagi ar pengsan MIL dibuatnya. Aku? Nak wat camner..terima jerlah kelakuan anak2 aku tu...hahahahaha (ayat sedapkan hati).
Posted by Picasa

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails