Selasa, 9 Jun 2009

Sesuka jer..

Bila dah makan kat 'm' tuh terus lak terlekat 'm'alas. hheeheehe..  Seronok bercoti sampai nak citer kat blog pun rasa malas jer.  Aku tak delah nak pegi jalan jejauh pun.  Hari Jumaat tuh pepagi lagi hubby ajak gi beli barang dapur..konon nak soh aku masak sotong masam manis.  Eceeh..dia ingat ayang dia nie pandai naaaa la masak.  Aku pun ok kan jer.  Konon bila dia cakap nak makan apa pun aku boleh buat.  Sedap tak sedap belakang kira.  Kat kedai tuh memang ler sedap yang..dicampur serbuk perasa pun dah sekiaaaann banyaknya.  Ayat aku nei pun tak delah nak beragak kan..selamba jer.

Hahh...ko tak dan tunggu hari Ahad pun..hari Sabtu semuanya dah langsai.  Mana taknya beb..family i mai all the way dari KL..dengan perut tak berisi..dah tu ditambah lak dengan kedatangan mak sedara aku sekali.  Walahweeiii...pengsan aku nak mikirkan lauk apa aku nak masak.  Kesudahannya apa yang ada dalam peti sejuk semua aku taram masak.  Abih licin lecau jadiknya..hehehehee

Hari Ahad lak aku gi ke Tapak Kem Paroi tuh hah..ada program 'sua rasa'.  Pepagi jam 10 lagi aku heret anak2 gi sana.  hah ko terbang duit dengan belon2 yang ikut terbang.  Kesian 2 beradik tengok jerlah belon terbang dek silap korang sendiri.  Si kecik boleh lagi dia lelap kat bahu aku..adeeehh..rebeh ghaso bahu dek eh. manggg..aii tak padan dengan kocik ko yo.

Belum sempat tengahari aku dah sound hubby..jom balik.  Dah dia pun dok komplen kendong handbag aku berat giler babai.  Dahtu..segala benda semua masuk dalam handbag tu cik bang oii.  Kalau tak..mang ringan jer tuh..ehehehehe

Dah dekat Maghrib Ahad tu..tup tup my family comes again lepas dorang tido semalam kat Palong sebab kenduri kahwin kat umah Pak Ngah.  Termasuk gak dok bincang pasal my cousin bro yang dah gatal nak kahwin dah..ahahahahaha.  Sesuka jer aku kata dia gatal ek..alah no hal ar bro..mang ko dah gatal nak kahwin pun.

Masak lagi ler..tapi takler banyak mana pun...sebab my mommy dah tapau awal2 all the lauk and nasi from the kenduri kahwin lah.  heeehhe...sonang kojo den.  Goreng tolor dadar and sambal cili api ikan bilis.  Janji memasing konyang..yo tak? yolah tuuuu.

Esok sambung citer...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails