Rabu, 8 Julai 2009

PPSMI hapus 2012

Aku tak tau nak cakap ar..kang cakap lelebih kang yang sakit hati kang aku gak...
Boleh sesuka jer dorang nie kan buat keputusan..kesian tul makbapak bebudak (termasuk aku). Mana taknya..yang terkesan tentulah bebudak..tu belum lagi cikgu cikgi tuh (buat penat jer cikgu cikgi nie g kursus..kesudahannya hmmm..'dorang' nie kalau pasal nak buang duit mang pandai sungguh.(korang sendiri ar pikir yer saper dorang tuh).

Sok sok bebudak gak yang kepayahan dan men'translate'kan bahasa melayu ke omputeh. Eh aku rasa tak susah kot.. Tengok jerlah sekarang nie..bahasa melayu kita pun dah tunggang langgang (korang tengok bahsa aku taip nie pun dah leh agak dah ...)

kat IPTA, IPTS guna bahasa melayu 100% ke?..aku nak tanya nieh..budak yang terbaik SPM hari tu dari bandar ke? Dah tu naper lak kata org kampung takleh nak serapkan PPSMI nieh?

Geram? taklah..cuma sedih jer sebab yang jadi mangsa bukan aku tapi bebudak kat sekolah nun.
p/s: hmmm...ada lah yang boleh buat bisnes utk cetak buku teks dlm bahsa melayu tu sok..


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails