Khamis, 27 Ogos 2009

Ralit..

Aku dok ralit ar weih..dengan FB nieh. Dah ketagih lak jadiknya. Tapi so far lum ar rasa nak abaikan blog aku nan satu nieh. Boleh ler setakat nak citer itu ini kat sini. Leh ar dok lompat2 blog orang lain cuma maleh nak tinggal komen jer [jahat kan aku..suka jer jadi pembaca senyap]. Aku rasa aku bukan sorang jer camtu kot. Ada ramaaaiii lagi macam aku nieh. tul tak..? tulll...

Semalam gi beli juadah berbuka dalam hujan, hari nie pun nampak gayanya macam tu gak. Korang suka panas or hujan time posa2 nieh? Aku rasa hujan best skit..tapi tulah rasa lapar tu...mak aiii..mang tak tahan tul dibuatnya. Time panas lak..hhm asik tingat air jerk..Tapi Alhamdulilah..so far aku takdelah macam orang kebulur jer time berbuka. Sopan santun harus dititik beratkan. Ndak2nya bila ko dok dpn mertua...gaya2 pompuan melayu terakhir tu wajib ko..hehehehehe

Kakak aku lum latih posa lagi. hhmmm..kalo dah dok dengan uwan, mang ler manja dia terlebih. Aku nak train pun jadik payah. Dia kecik lagi..dia belum pandai lagi..kesian kat dia. Dilemma sungguh aku dibuatnya. Tapi insya Allah ..tahun depan aku make sure kakak dilatih berpuasa walaupun hanya separuh hari. Aku dulu pun tak ingat bila start posa penuh..darjah 6 pun masih selamba jer makan kat kelas..hahahha.

hhmm..apalah menu berbuka hari nie ek? Aku tak yah fenin pala nak masak..balik umah mertua dah siap jer..tinggal aku nolong letak hidangan ataih meja jer. Untung tak? Mang pun..Bila nak balik kang..bungkus siap2 so that time sahur nanti aku panaskan jer..[inilah salah satu sumbangan kenapa aku semakin tembun..heheheheeh].

Aku ingat nak ajak hubby beli kuih jer..leh caya ker nak beli kuih jer? Cayalah..bcos yang len2 sure hubby yang lebih2 nak beli. Aku tumpang makan jer time berbuka kang..heehheh

Selamat berbuka yer..


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails