Jumaat, 7 Ogos 2009

Satu kisah ringkas...



This is my bapak..dok ataih tengkuk tu i Lidya..windu ar dengan bapak....gambar ni aku ada tempek dlm fb..tapi takde kena mengena dgn citer kat bwh nun...sajer jer nak tempek





Suatu malam yang dingin..[cececeh...] sebuah keluarga di dalam sebuah keluarga di dalam perjalanan pulang ke rumah. Riuh rendah kedengaran 2 orang kanak-kanak dan seorang bayi yang masing berusia 4.5tahun, 3 tahun dan 11 bulan.

Dalam keriuhan itu tiba-tiba kedengaran di radio sebuah lagu rock yang sangat digemari oleh si ayah, lantas si ayah pun terus menguatkan lagi bunyi lagu tersebut. Lagu kumpulan Scorpion yang memang amat digemari oleh mereka yang kini dah pun berusia lewat 30 an. Bertambahlah keriuhan dalam kereta tersebut.

Tiba-tiba dalam melayani lagu rock tersebut si ibu melepaskan rambutnya yang panjang dan menganggukan kepala [jangan gelak la weih..layan jer dulu cerita nie]. Bertaburan gelak ketawa dari si anak yang tua dan kedua tak lupa si ayah juga tersenyum simpul [mungkin tak berani nak ketawakan si isteri macam orang meroyan].

Pada ketika itulah....

Si ibu: kakak, cuba cium rambut mak nie, wangi tak?

Anak: hhmm...wangilah mak rambut mak nieh..mak pakai syampu apa nie?

Si ibu: syampu rambut yang kat rumah tulah..macam yang mama pakai tu

Anak: mak beli kat mana syampu nie?

Si ibu: beli kat kedai jual syampu lah kak oi..takkan ar kat kedai jual tayar lak...hahahahahaha

Anak: ish..mak nie ..hehehhhehe

Suasana inilah yang meringankan kepala aku yang kusut. Aku mang suka mengusik anak2 aku apatah lagi dengan kakak. Aku tak suka sedih lama2..be happy always...hehehehe



Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails