Sabtu, 5 September 2009

Kesian..

Dalam kegembiraan ada gak kesedihan. Petang Khamis balik dari keja aku tengok dua beradik, Lidya dan Dania dah len macam. Badan dorang pun panas jer tapi aku diamkan jer [nielah silapnya patutnya terus jer bagi makan ubat]. Peh tu pagi Jumaat badan dorang lagi panas terutamanya si Dania. Aihh..Dania sayang baru jer badan ko nak naik, dah demam. Pagi tu gak aku mandikan dia. So, dah kurang ar skit panasnya. Ahh..balik dari keja lak si Dania aku tengok dok lentok jer ataih uwan dia. Si Lidya lak..mengengek..'mak..ya nak demam..ehek ehek'.

Korang aku nak bagi tau eh..kalo anak korang tu badan dia panas jangan la korang memandai2 selimutkan anak tu. Anak tu badan dah panas lagi bertambah panas ler jawabnya. Silap2 leh 'tarik' jadiknya. Na'uzubillah..Kalo boleh korang mandikan then from time to time korang lapkan
dengan towel lembab. Takpun sapukan dengan air asam jawa. 'cool fever' [koyok utk org demam tulah] pun korang pastikan ada kat umah. Kot korang tak nak pakai towel lembab/basah tu. Kita orang dewasa dengan budak kecik nie tak sama yer.

Bila dah mandikan tu barulah si Lidya dan Dania nak gurau2. Siap berjoget ko..pehtu dah lentok balik. Nak tak nak kenalah amek ubat yang mang aku lupa sungguh nak amek kat umah. Sebab malam tadi nak tido umah MIL. Masa balik umah tu lak..boleh lak jiran selang serumah citer umah dia dimasuki pencuri. Abih duit dalam purse, laptop dicuriknya. Sebelum nie jiran belakang rumah then jiran depan umah dan kali nie lak jiran selang satu umah lak. Risau lak aku dibuatnya tau.

Apapun..meh tengok muka anak2 yang ceria nieh...sedondon lagi tau..



Kakak dok pangku Dania..Lidya dok sebelah dia..masa nie siap2 nak gi umah MIL then ke umah mama makcik aku..Ini jer baju sedondon yang dorang ada..sepasang aku beli tak sampai pun RM20- , murah jeeerrr...

moga2 Lidya n Dania cepat baik demam...aminn..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails