Selasa, 6 Oktober 2009

Hasil seminggu raya..

Amboii..tajuknya hai..macam apa jer kan? Tak kisah ler janji ada gak benda aku nak citer drp mcm langsung takde citer. Dari citer pasal aku buat open house sampai aku leh lak terlupa nak amek gambar. Walhal yang datang pun taklah seramai mana tapi sebab dah sibuk layan tetamu2 sampai aku terlupa lak nak amek gambar menu2 yang kami sediakan untuk tetamu.

Nak buat open house pun jadi isu kat hubby dan aku. Aku nak wat yang simple jer tapi hubby seboleh2 [sambil menyusahkan mak dia] nak yang macam wat kenduri kendara lak. Sudahnya aku gak yang kena marah. Siap hubby kata taknak wat lagi dah. Pergghh..macamlah yang penat sok dia sorang jer. Sampaikan hal buat sandwich pun jadi hal gak. Hangin betul aku dibuatnya.

Tapi syukur Alhamdulillah..hasil tangan orang tua mang pergghh..dipuji ajer. Sedap kata mereka. Oklah kan..percubaan pertama membuat acara rumah terbuka dirumah sendirila katakan. Tentulah jadi hal utk aku dan hubby. Menu yang dihidangkan mee kari, rendang ayam, pulut kuning dan sambal tumis ikan bilis. [kalo korang nak tau..orang n9 nie wat pulut kuning mesti letak sambal tumis] Macam belah aku lak kalau pulut kuning selalunya dimakan dengan rendang ayam or daging jer. Masa 1st time tu manglah aku pelik tapi bila dah lelama barulah aku boleh terima. Tapi aku suka lagi pulut kuning dimakan dengan rendang..lagi sedap beb..hehehehe

Semalam aku bercoti..konon2 nak cover penat mengemas lepas buat rumah terbuka. Yer..aku masih lagi dalam penantian nak ada internet kat umah..tak gak menjadi kenyataan. Dah sebulan dah jiran tetangga yang pohon dapat guna..aku dah setahun dah..dok gak menunggu. Sakit tul hati aku nieh..dah malas dah..dah boring dah..dah fed up pun yer. Tak koser nak memekak, menyakitkan hati dan menaikkan darah pada benda yang aku dah pasti takde pekdahnya.

Harap2 minggu nie aku gembira selalu..amiiinnn...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails