Rabu, 21 Oktober 2009

Naik basikal..




Atas permintaan kak sya..ecehwah...pasan jab..konon permintaan, walhal kak sya tanya jer..hehehe. Kat atas nie adalah selepas 2minggu beli basikal. Kitorang gi beli kat Econsave, masa tu baru hari ke-3 pembukaan kedai tu. Sehari sebelum tu kitorang dah gi 'usha' rega dulu lagipun adeehh..punyalah ramainya orang ko..maklumlah time ada tawaran murah. Bayangkan time tu bwg besar sekilo 83sen jer. Aku tau sbb aku ambik dlm setengah kilo cuma 43sen jer. Mang murah kan??

Punyalah seksa nak bwk balik..aku dgn nak dukung Dania lagi..dgn nak hangkut susu nya lagi..pergghhh! Last2 kitorang soh jer anak2 mengayuh ke tempat letak kereta...kot la ada yg nampak sepasang laki bini dgn 2 org budak dok ngayuh basikal..hah tulah aku..hikhik

Seksa gak aku kena berjimpit (himpit) dgn anak2 kat tempat dok belakang..sebab Dania nya basikal punyalah besar giler..Demi nak memgembirakan anak2..sanggup gak tu. Macam mana kita camtulah mak pak kita dulu. Kalo boleh semua yang kita nak dia nak penuhkan.. Yalahkan makpak kita keja pagi petang siang malam kalo bukan untuk kita sapalah lagi kan? Tentulah untuk anak2 gak. Tapi agak2 ar kan..selalu mintak apa jer dapat..haruslah tak baik. Kenalah kita berpada2 gak....ececeh..koyo jer kan..mang betul apa. Sesekali (sesekali ker?bukan selalu?) kita kena gak ajar anak2 kita nie paham bukan semua yang dorang nak pasti kita penuhi esp. bab2 beli barang permainan. Tapi kan..[apsal la aku nie suka nau dgn bertapi2 nie] Kebanyakan makpak dlm dunia yang mang takkan sanggup nak dengar anak2 merintih. Tak kira apa gak terutama time sedih or susah..sure makpak kita seboleh2 nak ada sebelah anak2 dorang. Kalo adapun makpak yang tak perihatin tu, taklah ramai.

haahh..yang ramai yerlah anak2 yang selalu jer lupa makpak dorang. Kot ingatpun sajer buat2 lupa. Selalu jer sibuk..bila dah takde kesempatan sok..mulalah nyesal tak sudah. Bak kata Ateh adik aku tu..takkan ko nak tunggu mak or bapak tergolek baru ko nak balik, perghhh..menusuk jauuuh ke sanibaru tu weih..

Dari citer psl basikal leh lak aku melalut ke citer makpak kan..ah bantai..janji hari nie ada 2 entri...
Posted by Picasa

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails