Rabu, 7 Oktober 2009

wahai tm..

Sebelum aku citer panjang lebar pasal tm..aku harap sesapa yang dok pulun keja kat tm tu tak terasa hati dengan citer aku nie..kot la terasa jugak aku mintak maaf. Tujuan aku bukan nak memburukan nama tm yer.

kisah bermula aku berpindah ke rumah baru. sebuah taman baru..dah tentulah kabel belum ada lagi [aku manalah tau hal nie] tapi sebab teringin sangat nak internet kat umah, aku paksa hubby bawak aku ke tm point seremban. kat situ dorang cakap no kabel yet. ok fine..then dorang tanya nak tak letak dalam waiting list..of coslah aku ndak dia kata x yah isi borang dulu. Hal nie dalam bulan Oktober tahun 2008. [aku nak mula citer hati aku dah mula bengkak jer nieh].

[korang pun boleh bayangkan eh betapa penantian aku yang tak berkesudahan nie]. dipendekkan citer, dalam masa yang sama aku pun register dengan ajen tm nieh, sebab ingat kat tm point seremban tu takde isi apa2 borang cuma letak dlm waiting list jer. asal dengar jer citer area umah aku nak ada line hah..bergegas ler aku register. aku register dengan 2 ejen..1 sebab sepupu aku kata dah boleh masuk then ejen ke-2 lak dia dok meround kat area rumah kitorang siap cakap kalau yang lama tu kira revoke, tu yang aku isi lagi tu [semuanya aku letak ataih nama hubby].

Nak dipendekkan cerita lagi..lagi seminggu nak raya [berkobar2 nak dapat internet nieh] aku dapat sms dari FOCus dorang yang mengatakan permohonan aku berjaya n aku boleh gi mana2 tm point utk sign borang dan bayar cagaran. tup tup aku tengok kat dataran senawang ada tm point yang baru bukak. aku pun soh hubby aku pegi bayar cagaran. Dah ejen situ kata nama hubby takde dlm sistem. then dia soh lak isi borang lagi ..hubby isi [korang kira dah baper byk dah borang hubby dok isi dah]. then tunggu punya tunggu tak gak masuk line tepon. tiap kali call customer service dorang tiap kali tulah kata pending hubby punya sign. berangin jer aku dengar jawapan dorang..pehtu aku blk kl beraya FOCus [dedikasi tul dorang kan call aku] siap bagi tau reference no. dan telefon no. [tapi telefon tak gak pasang nieh]. At last dorang cakap yang kat tm point kat dataran senawang tu tak boleh..kena pegi kat town seremban..hah ko naik lagi darah aku nie. kata mana2 tm point pun boleh then alih2 kata kena gak gi tm point seremban sebab masa letak waiting list tu kat tm point seremban. kot awal2 cakapnya kan senang. aku dah tanya bebaik dah mana2 tm point boleh jer. kata dorang kat dataran senawang tu bukan main dia..adehhh..ikut hati kalo ada P1 mang aku register jer.

korang rasa hubby aku nak ke dia pegi lagi?? yang ndak sangat masuk tenet nie aku, surelah hubby tak hingin nak pegi lagi kan?? di akhir nya aku pun dah fed-up..aku dah malas aku cakap cancel jerlah nak register atas nama hubby, letak lak atas nama aku. hhmm..sama gak kes nya..kena gak tunggu..macam siottt jer tau..hubby tak penah sign dgn tm point seremban cuma waiting list pehtu nak cancel boleh dia soh gak gi tm point seremban nun...ker mmg dorang nei tak suka aku or hubby register? ker dorang mang tak suka ada business?? ker dorang nie eksen sebab orang kat somban nie mang bergantung kat streamyx semata2?? ker dorang nie dah banyak duit dan tak nak ada pengguna lagi dah????!!! ker sebab dorang tau aku nie mang ndak sangat tenet..tu yang dorang tarik harga tu????

wahai tm..korang nie dalam aliran perkhidmatan..ker korang tak heran dengan pengguna2 macam kau yang hadap sgt kat korang???

aku tau korang sure heran dah jadi macam naper aku ndak gak jadi pelanggan dorang nieh. fyi, wahai orang tm..dulu masa aku dok kat kl..i tell u eh..line ataih nama bapak aku then bapak aku mang tak hingin pegi ke mana2 kedai telekom utk pasang tenet 1515 tu. korang tau apa tau dak..dari jb punya tm courier borang bagi bapak aku sign then hantar kat dia balik..takde pun masalah..ok jer..

so, kenapalah masa aku dgn hubby gi counter tahun 2008 dulu korang tak bagi aku borang tuh utk sign..kenapa lurus sesgt?? bila aku soh korang hantar borang by post/courier korang kata tak boleh..payment korang caj jerlah dalam bil pertama..apa ker payah sgt?? procedure korang tu patutnya menyenangkan orang bukan menyusahkan..benda nie pun takleh buat ker? nama pun nak bagi perkhidmatan..kenalah pandai pk..ngong ngeng ngong ar...

so, sekarang nie aku dah tak tau nak wat apa dah..dah malas dah..dah tak koser dah..ada sok tepon ada lah..kot takder..pakai jerlah hp aku nieh hah..kot ndak sgt tenet..masuk jer broadband prepaid daily or weekly or monthly..abih cito..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails