Selasa, 27 Oktober 2009

XTVT hujung minggu

Mula2 aku ingat maleh nak citer kat sini.. tapi bila dok ingat balik..tak baiklah aku nie. Taulah dah ada FB takkan nak biar jer blog aku nie pulak. Aku nak kongsi bercerita apa yang berlaku sepanjang hujung minggu hari tu..

Hari Jumaat petang Ateh call bagi tau dah on the way dari KL nak ke rumah. Dah dengar macam tu jer perggh..rasa jam2 tu jer nak balik umah get ready. Tapi sebab hari Sabtu kena kerja dan dorang pun akan bermalam kat umah aku..pergghh..aku pun rileks jer. Malam tu gak aku gigih ler beli barang basah untuk makan tengahari sok.


Sabtu pegi keja dari umah Senawang..perggh..bestnya kejab jer dah sampai opis. Tupun siap pesan kat mak nak makan tu nie..slurppp..kerang rebus, sawi, ayam masak lemak cili api dan sambal ikan bilis..pergghh..terjejeh air liur ku ini beb..Sampai jer kat umah..tarik kerusi makan ler apa lagi..[hampeh jer aku dok layan makpak aku kan? patut aku masak nie tak, mak lak yang masak..] Dah siap2 semua aku pun dengan hati yang berbunga riang meninggalkan hubby seorang diri dan aku ikutlah makpak ke KL.

Then lewat malam..my ex-schoolmate leh lak tepon tanya leh ke nak jumpa kat The Mall. Walhal aku punya plan nak ke Midvalley dengan Ateh. aku pun cakaplah aku tak janji tapi aku cuba lah nanti nak jumpa dia.

Tup..tup..early morning member dah call tanya ok ke tak aku ke 'the mall'. hmm..aku pun tanya adik aku si Ateh..boleh ke tak dia ikut aku..weishh ko takkan aku nak tinggalkan jer bebudak dengan mak lak kan...cian lak mak aku tu kan..aku pun kata ok. hah..ko last2 Ateh cakap takyah ler ke Midvalley tu..terus straight jer ke The Mall. Aku pun siap2 kan bebudak siap bawak stroller n tahan teksi direct ke The Mall. Boleh lak masa nak naik teksi tu stroller tu takleh nak dilipat..sib baik adikku yang terer dpt gak dia lipat.

Sampai jer kat The Mall tu aku dgn Ateh meround ler kan..tupun pergghh..mak pengsan ler ko. Mang ler aku tak larat. Kot la si Ateh tak ikut tak hingin aku nak pegi weih..korang jangan tanya naper aku nak hangkut anak2 aku. Aku bukan tak caya kat mak aku tapi aku tak sampai hati nak susahkan mak aku tu. Lagipun aku yakin skit sebab Ateh ikut aku sekali. Tak lama pun kitorang meround member aku call kata dah sampai. Kitorang ke Chicken Rice Shop kat tingkat bawah..isi perut dulu weih..then borak2 then tunggu lak member sorang lagi..perghh..tak sangka aku jumpa 2 org kawan yang mang lama aku tak jumpa. Dah posing sakan kat situ kitorang pun angkat von nak me-round [psst..korang caya ker kitorang meround jer weih..hehehehe]. Tetiba ada sorang mamat nie sound 'kak, kak akaknya bantal n camera tinggal ar kak'..apalagi aku pun pusing balik turun gi amek.. Sib baik ada lagi rezeki nak jumpa camera aku tu..tu pun masa nak amek kena usik dek manager kat situ..akak nak kamera ke nak bantal?..aku terus jer jawab..terima kasih banyak2..hehehe.. thanks ler Chick. Rice Shop..korang mang the best..honest gitu. Itu yang patut korang amalkan pun..thumbs up! Ecehh..bodek baiikk punya. macamlah aku dpt mkn free kat situ sok..hehehe

then..aku ingat nak balik dah..kali ko..hujan selebat2nya la pulak..nak tak nak kenalah aku meround cukup2 kat situ [lagi sekali korang caya ker aku meround jer nieh?..hahahaha] Orang pompuan kalo dia tak beli..belek berjam2 pun dia sanggup..tul tak? betul!! Tapi tulah member aku tak puas nak borak2, dia ajak kitorang lepak lak kat umah dia. Aku sound ler kejab jer tau. Ateh lak menyampuk, leh caya ker kejab jer? cit..hampeh jer kan ateh tu..tapi mang betul pun..kitorang siap makan malam kat umah member aku tu. Dah tu..balik pun hubby dia yang hantarkan. Segan betul aku dibuatnya ko. Tupun balik umah dkt 10.30 mlm..peghh..sampai bapak aku sound..amboi lambatnya balikk..

Semalam takdelah pegi memana pun..dok jer umah then lepas bapak jemput kak yong (anak Alang) balik umah Somban..tupun aku singgah jab KFC kat tol tu hah. Dlm keta jer kitorang mkn, bapak aku? amek bau jerlah..sesekali mak suapkan hehehe.

tujerlah citer aku..minggu nie lak tak taulah camner..hope yang terbaik jugak..amiiinn..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails