Selasa, 23 Februari 2010

Hutan Lipur Ulu Serting




Xtvt berkelaah antara xtvt yang kami buat masa aku gi Palong.  Cuaca yang panas ditambah pulak dengan coti yang panjang menyebabkan ramai tul orang pegi berkelah.  Masa kitorang balik dekat kul 6 pun ada gak orang baru sampai.

Anak2 aku memang tumpang seronoklah kan.  Sampai taknak lak naik.  Aku? Sangatlah kojab sobab eh..anak den yang kocik dah boku.  Dah ar cekeding..haruslah aku angkut dia cecepat kuar dari air tu.  Air pun tak berapa nak siok mandi sbb orang lagi ramai dari keadaan air yang macam hampehdotcom yo.  Cuaca paneh ko..air pun surut sesangat beb.

Tapi itu bukan ar agenda utamanya pun. Yang penting, kami dapat berkumpul beramai2 dan luangkan masa berseronok bersama.  Kira2 merapatkan lagi hubungan yang dah memang rapat tu..  Ewaaahh..bukan men lagi aku mengayat korang.

Kemudahan awam kat Hutan Lipur Ulu Serting sangatlah memalukan untuk aku ceritakan tapi aku mang asik nak muntah bila dok bayangkan tandas kotor giler nak mam tu.  Sangat meloyakan itu tandaslah.  Suraunya?? Macam melepaskan batuk ditepi tangga jer.  Aku tak nampak tandas kat area2 situ selain tandas yang aku pergi.  Aku nasihatkan elok gak korang bawak satu khemas khas untuk salin baju yang basah lopeh mandi tu. [aku patut amek gambar tapi aku tak teringat nak bawak sebab ingat nak cecepat salin baju jer].

Memula kitorang menapak naik atas.  Aku ingat time tu turun 5-6kg ar dibuatnya..[realitinya lps tu ko makan tak hingat..jgn kata turun 5kg naik 10kg ada hahahaha] Tapi tu ar kalo ko gi port yang bila 5-6 orang, air kat buku lali ko, dah macam air lecak jer. Baik ko dok umah..tul dak?  So, kitorang pun lepas makan2 kat port pertama tu..menapak lak turun ke bawah yang aku tak tau nak citer kat korang camner rasa mandi air tu.    Takperlah kan asalkan budak2 suka dan seronok.  Anak2 aku terutama si kakak makan mee goreng pedas sampai 2 kali sebab lama no dia berendam..kkikiki..

Yang penting anak2 seronok..makpak pun tumpang seronok gak..makpak tumpang seronok tengok jer..kakkaka maksud aku makpak aku ler.  Kira2 bapak mang menyungut jerlah kejanya..maklumlah ar kan tempat bukan pilihan dia..paler lak dah weng weng tak cukup tido borak sakan dengan adik badik sampai kul 6pagi.  Beng jer ar bapak tu.  Tapi bila dia tengok yang len2 happy jer..dia pun happy gak.


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails