Selasa, 30 Mac 2010

Cameron Highlands

Saper penah pegi Cameron Highlands?  Sila angkat keyboard..kakakakak..wuihhh 99.9% penah pegi tu.  Jealous aku tau.  Aku nie dalam banyak2 tempat yang aku lawat, Cameron Highlands lah aku tak penah pegi.  Tiap kali ada keinginan nak pegi ada jer mulut hampehdotcom dok perli..dok kutuk 'tu tempat untuk orang tua ar'..'tu tempat untuk family jer lah' <-kata2 masa aku bujang ler.

Teringin gak nak nengok ladang teh, ladang strawberi so on so forth.  Ntah bila ar aku merasa nak melawat Cameron Highland tu tah.  Adik beradik aku semua dah gi tengok dah tau.  Aku sorang jer tak penah pegi.  Selalu gak dorang dok perli2 aku..'ngah, ko segala pulau ko dah pegi tapi kalo tempat macam Cameron Highlands tu ko tak pernah sampai, takde makna ar beb'.  Adeehh..ayat2 dorang menikam kalbu sungguh bila didengar.

Tahun nie rasanya tahun aku tak dapat ke mana2 kot.  Tapi elok gak sebab cuti tahun aku dah tinggal baper hari jer lagi nieh.  Coti raya confirm la kena potong tu sok.  Tahun nie gak adik sepupu aku bakal berkahwin.  Sekali 2 beradik [lelaki sorang, pompuan sorang].  Masa kenduri aku dorang ada jer takkan time dorang aku tak leh nak datang lak.

Baru2 nie ada kawan aku pegi ke Cameron Highlands.  Dia pergi dengan family mak n adik beradik dia.  Kawan aku cakap seronok sebab sejuk tapi memang bukan tempat pilihan dia.  Asalkan dapat berkumpul satu keluarga ke mana pun ok jer.  Ingatan dia untuk memberi cenderahati membuatkan aku terharu.



Kalo gi Cameron Highlands, dah jadi 'trade mark' lak ..hampir semua cenderahatinya ialah strawberi.





Sebelum nie pun masa MIL & adik ipar aku pegi rombongan pun segala yang kena mengena strawberi gak dorang beli.  Dari payung ke kasut ke bag ..strawberi sesaja.  Bukan kat sana ada ladang teh terbesar ker? heheheehe..aii..tak paham2 jer aku nie kan?.  Takkan orang nak jual cenderahati bentuk daun teh pulak.  Abihler tak laku nanti..kakakakaa

2 ulasan :

  1. cameron hiland utk org yg mint tanam2 pokok jer kak..

    BalasPadam
  2. tu ar..rasanya aku sampai bebila pun x kan smp ker cameron tu..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails