Selasa, 20 April 2010

Girls Day Out


Aku ajak adik aku si Ateh, adik ipar ku dan aku angkut anak2 aku sekali ke Ulu Bendul. Awal pagi aku dah siapkan bihun goreng & sandwich sardin. Buah2an adik ipar aku tolong belikan. Maklumlah ada sebahagian blogger gi ke Gatsby tu hah. Aku lak teringin nak pegi tapi dah pasti tak dapat pegi, membawalah diri berkelah dengan anak2. Hubby aku tak ikut, dia kena keja 5.5 hari seminggu.

Konon2 nak peginya pagi skit tapi masing2 janji orang 'Melayu' kan, tengahari gak kami sampai. Masa nie kakak tak berapa sihat tapi sebab nak ikut berjalan, terus sihat katanya. kekeke..Tapi memang seronok wa cakap lu. Betul2 gals day out. Sampaikan hubby telefon soh balik cepat sebab kat umah dah ujan. Aku dok jawab 'hah..hah yerlah hah..' sampai kena sound dek hubby, 'dok hah..hah..kang hujan kang'. Ndak jer aku jawab kitorang dah memang kuyub pun. Tapi aku tak delah jawab tu, aku iyerkan jer.

Bekal makanan yang kitorang bawak macam untuk 10 orang walhal yang peginya 3 orang dewasa n 3 orang kanak2. Yang paling best tu semua pompuan. Tapi paling tak best aku kena angkat bakul makanan yang berat nak mampus. Bila pk balik, ok gak jadi orang gemuk senang nak angkut benda berat...[errrkkk...ayat nak sedapkan hati nampak..kekekeke].

Kitorang balik sebelah petang. Tapi aku tak puas hati ar beb. Si Dania anak aku paling kecik bolehlak dia nak tido, kena aku cepat dok ataih peratikan adik2 aku n anak2 aku main air. Dorang gak lah yang salin baju dulu, aku gak yang kena kemas. Sabarjerlah. Siap rancang nak gi men bowling lak sebelah malam. Semua pun set nak gi main bowling and again hubby tak ikut sebab dia gi stadium paroi tengok N9 vs Kelantan. Padan muka dia..pasukan negeri kalah. Tapi yang tak sedap tu ada sorang penonton meninggal di stadium tu sebab serangan jantung. Seorang tua kalo tak silap tupun aku dapat tau hari Isnin. Hubby kata patutlah dia nampak orang dok angkut strecher keluar stadium. Tapi tak de pun player yang cedera masa perlawanan. MIL citer kat aku semalam masa pakcik tu meninggal tetiba hujan turun. Kuasa Allah swt yang maha mengetahui segalanya.

Ok..lepas nie aku upload gambar men bowling lak. ewaaahh..mang betul2 lepaih geram sebab tak dpt gi gathering Gatsby punya pasal. huhhuhu
Posted by Picasa

2 ulasan :

  1. Hello Idahani, nice pics of your kids in the stream. Di mana tempat ni? Ulu Kanching, KL?
    Nothing like having a picnic with the kids this places.
    You have a pleasant week, best regards, Lee.

    BalasPadam
  2. Hello Uncle Lee,
    Thank you for coming again. Kitorang berkelah di Ulu Bendul, K.Pilah,NS. Memang seronok sangat2 tengok gelagat anak2.

    You too have a pleasant week n best regards, Ida..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails