Jumaat, 16 April 2010

Jumaat Sudah..

hmm..dah jumaat dah yer.  Dok melawat blog orang lain, blog sendiri terabai.  Mang camtulah aku.  Takde no no bukan sebab 'fb' der.  Dengan fb pun aku dah kureng.  Naper yer?  hmm..biasala kan mood nak borak kat fb dah kureng, nak update blog apatah lagi.

Aku dah plan macam2 for this weekend.  Looking forward to have more time with the children.  [eleh..macamlah sibuk sangat masa hari biasa]  Tapi hujung minggu waktu siang tu dapatlah aku luangkan masa dengan anak2.  Seronok woo tengok gelagat masing2.  Rasa meriah gitu.

Kakak hari2 tanya "mak, kakak tinggal baper hari sekolah?".  Hari2 gak aku bagi tau dia siap soh dia kira sendiri.  Kakak pun suka hujung minggu, dapat bangun lambat katanya.  Kakak setiap hari tak perlu dikejut ke sekolah.  Selalunya selepas aku mandi, kakak pula menyusul.  Kalau mood tak baik, dia akan tunggu aku selesai sembahyang subuh mintak aku mandikan dia.  Tak mandikan pun takper asalkan aku mengadap dia di bilik air.  Sekarang nie setiap pagi aku akan siapkan bekal untuk kakak bawak ke sekolah.  Sebelum nie tak perlu tapi sebab kakak tak nak makan makanan yang sekolah siapkan, kenalah aku siapkan.

Apapun, moga2 hujung minggu nie terbaik untuk kita semua. aamiiinnn...

2 ulasan :

  1. Idahani...kalau kita suka cuti...bebudak ni pun bukan main lagik...hari jumaat merupakan hari yang gembira buat diorang...sebab esok tak sekolah...

    BalasPadam
  2. betul tu kak anie..wpun letih layan kerenah dorang tapi gumbira lala sgt sbb bukan hari2 pun dpt luang waktu siang dgn anak2...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails