Isnin, 5 April 2010

XTVT HUJUNG MINGGU

Salam Ceria...waahhh..tetiba lak mood hari Isnin baiiiikk jer yer.  Mestilah ceria beb..hujung minggu dihabiskan bersama keluarga tercinta.  Haruslah aku gumbira lalala.  Petang Jumaat balik keja jer hati dah berlagu riang ria dah.  Dah terbayang2 muka ayahbonda tercinta...ewaaah..biasalah kan rasa rindu sangat2 dengan makpak.

Abangcik (adik bongsu aku) sampai Seremban jer terus ingat nak main boling.  Aippp..haruslah aku panggil dia datang ke rumah aku dulu.  [yer..yer aku balik berjemput dek adik ku..balik ke Seremban pulak dihantar oleh bapak kesayanganku itu].

Aku balik senyap2 jer langsung aku tak bising2 kat FB.  Maklumlah kan balik untuk sekejapan.  Kot balik lelama tu haruslah aku tiak2 [teriak] kat FB aku tu.  Bolehlah aku curi2 masa untuk jumpa kengkawan kat KL nun.

Part paling kelakar tu kan..sampai2 jer depan umah si kakak siap buat aksi kerinduan mendalam dengan memeluk dinding luar umah.  Bila aku teringat balik..aku asik tergelak jer.  Aksi paling terharu bila anak2 aku bila nampak atok masing2 terus menerpa dan memeluk atok seolah2 dah bertahun tak berjumpa.  Aku boleh nampak kegirangan bapak dengan kerenah cucu2 dia.  Mak pun macam jugak.

Sampai2 jer rumah bapak, Ateh dah beria2 merancang ajak aku ke sana sini situ.  Sudahnya..tak ke mana kitorang.  Paling jauh pun pegi pasar malam..kakaakakaka  Petang semalam nak balik pun si Kak Yong anak sedara aku dah men-yound aku.  'mak selalu balik mesti kita naik komuter, kali nie tak dapat pun'.  [fyi, anak sedara aku panggil aku pun mak].  Erkkk..no word to answer woo.  Aku rasa bersalah ya amat dah nei weih.  Yerlah kan dok lepak jer dengan makpak tak gi memana pun.

Apa aku buat kat umah makpak aku tu? heheheehe shhh..takdelah aku bekepit jer tapi rasa macam berkepit gak..kakakakaak.  Dah tu peluang yang ada tu mestilah taknak dilepaskan begitu jer kan.  Haruslah aku gunakan sebaiknya.

Selain pegi pasar malam, aku ajak anak2 aku [termasuk anak sedara] mewarna.  sungguhla seronok mereka ini sebab dapat mengotorkan diri dan mewarna sesuka hati.




3 ulasan :

  1. Hi Idahani, love your pics here. All kids love to draw....have they drawn their beautiful mummy's picture yet?
    A friend of mine kept the drawings her 5 year old daughter drew of her.....and when her daughter got married, presented the several drawings to her, all wrapped up in plastic wrapper. Sure thrilled her married daughter too.
    Have a nice day, and simpan satu lagu dalam hati, Lee.

    BalasPadam
  2. Dear Uncle Lee,

    All my children esp. the eldest not yet drawn my picture. I never ask n they never bother to draw my pic. I will ask them to draw me one day n show it here.

    You pun simpan lagu banyak2 dalam hati..hiks, ida

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails