Selasa, 13 Julai 2010

Lunch tika mc

yup friend hari nie aku mc..petang semalam tetiba badan aku panas, segala sendi rasa sakit sesangat.  Sesekali bila demam memang terus tergolek dog. huhuhu..

Masa nie ko pun buat ar muka kesian.  Konon2 malam tadi mintak hubby belikan sup sayur..sekali hampeh katanya banyak MSG...aku rasa macam what the heck...orang tua nie sebelum nie kata ar nak makan apa pun sure ada jer depan mata...huhuhuu.  Anak2?  Aku layan gak dorang tapi yang gitu2 jer, tapi yang kecik si Dania dah hukhekhukhek nak 'gantung'.  Adeeehh..tak bagi dah jerit2 macam kena pukul ar pulak.  Dalam demam2 pun bagi gaklah.  Sebelum nie anak2 demam, la nie maknya lak demam.  Very the painful woo..nak mintak urut kat hubby pun tak dapek..dia pun capek. oooohh..sadisnya jadi mak orang nie weeiihh.  Takpelah aku paham sebab balik dari keja hubby sambung buat keja2 yang aku dengan dia share buat.  Bila buat sorang2 tu jadi lagi penat...tapi cian lagi aku tau..menggigil paler lutut wa cakap lu beb.huhuhu

Malam tadi siap berselubung dengan jaket bagai..hah amek ko tengah malam buta tu aku berpeluh tahap gabanz..kekekke  Pagi nie bangun..alhamdulillah..segar skit badan..dah mandi lagilah segar jadiknya.  Dan2 tulah nak capai penyapu bagai. Yerlah kan sesekali di hari biasa dok umah, semua benda nak buat dengan cepat gitu. hehehe.



yang dalam piring tu of coslah aku yang masak then dalam mangkuk tingkat tu lak kiriman MIL buat aku yang sedang demam nie..hehehehe

hubby senyum ke belakang kapla ar tengok lauk2 nie...huhuhu





Cepatnya masa pergi..tau2 jer dah pun dekat kul 5pm. Cer ko dok kat opis nun hah..nak tunggu ke jam 3pm pun hazab yamg hamat..[pekerja contoh..hampehdotcom..hehehehe]

2 ulasan :

  1. Hi Idahani, regret read you not well....hope you okay now?
    The food looks delicious....I really miss Malay food.
    The last trip back to Malaysia, the first thing I looked for was Malay food, and my Malay friends brought me to Petronas Towers, 4th floor I think, the foodcourt.

    Waaa, they had Kelantan and Trengganu dishes....and I sure surprised my friends how I polished off two plates....as well dua ikan goreng sunbat chillie sambal, and ikan masak lemak.
    Lepas tu nak jalan2 ikut isteri walkabout look at the stores, da berat, ha ha...kena chari kerusi, ha ha.
    You get well soon, lee.

    BalasPadam
  2. Dear Uncle Lee,

    Alhamdulillah..praise to Al-Mighty God that i know dah sihat dari demam yang sekejab tapi hazab yang amat..

    Hah..nanti bila u balik Malaysia mehlah ke Seremban i belanja u makan gulai daun tempoyak..peggghh...sedap wo.

    enjoy your day yer uncle.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails