Sabtu, 10 Julai 2010

MINI MAHA 2010

Hah..saper suka dengan sumber pertanian dan perladangan? ewaahh..bahasa aku bukan main lagi yer..kekekeke
Petang semalam dalam perjalanan ke rumah MIL untuk menjemput anak2, aku n hubby singgah ler kat Mini Maha nie.  Yang tak tau apa tu Mini Maha, meh aku bagitau korang.  Ekspo pertanian dan perladangan yang kali nie takde haiwan ternakan dipamerkan.  Hari pembukaan dia hari Jumaat [9 Julai] dan penutupnya hari Ahad [11 Julai].  Macam2 ada tau...kebanyakan yang pergi nie adalah mereka yang suka bercucuk tanam dan mereka yang suka menyibuk[aku ler tu...hikks]

Kebanyakan pameran pun bukan untuk dipamerkan semata2 yer.  Ada jugak untuk dijual.  Antara yang terlibat MOA, FAMA, MARDI etc etc..

Yang buat aku geram tu kan...anak2 pokok yang dijual sangatlah murah tau ...


anak bunga ros sepasu nie RM5 ke RM10 eh..aku dah lupa la pulak..adeehh..nanti kalau aku ingat aku bagi tau eh..










Hah...penggemar orkid kali nie pasti kecewa kerna tak ramai yang menjual [2 jer yang aku jumpa]

ada yang hanya RM5 untuk 1 anak pokok dan ada juga yang RM10.

Aku pun ada gak beli beb...sajer2 mencuba aku beli tiga anak pokok yang hampir berbunga sepokok RM10 tapi beli 3 dapat RM20.








ini yang dah berbunga...geram jer kan?










hah...saper suka makan manggis? RM8 utk 1kg..geram jer aku tengok...makan dengan durian elok sangat2..heh

Tapi hubby kata mahal..tak taulah aku kalo murah baper hinggit sekilo.







hubby dok carik kerepek dan keropok untuk anak2 dara dia..
dan perut pun dah laparla pulak...














time2 hujan pekena kuey teow goreng panas2..perggghhh nikmat woo..RM4 sepinggan..air lak tembikai susu RM1 secawan..tawar air dia..budak tu lupa letak air gula..








               Durian of cos lah ada...rega ada yang RM12 1kg, ada gak dia siapkan meja makan untuk makan kat situ RM10 sekepala..makanlah kat situ sampai pengsan yer..hehehe

So, saper2 yang dok ke Seremban or Senawang tu..jom ar ramai2 ke tapak bekas kem paroi untuk Mini Maha nie.  joooommmm....

4 ulasan :

  1. camera baru?taklah..pakai hp daaa..

    BalasPadam
  2. Hello Idahani, Holy Smoke! MAHA.....The last time I went to one was wayyyyy back in the very early '60s. It was near Merdeka stadium, next to the Chin Woo swimming pool, atas bukit.
    Your this posting really brings back memories to me.

    Love your pics here....you're a good photographer. I never knew they still have it presently. And I'm sure you and family had a wonderful time..
    Thanks for the memories, Idahani.
    You simpan satu lagu dalam hati, Lee.

    BalasPadam
  3. Uncle Lee,

    I and my hubby memang sangat suka dengan pameran yang macam nie. Jarang kami lepaskan peluang untuk ke pameran melibatkan hasil tanian n ternakan nie.

    hehehe..pasal gambar nie, its only taken using my handphone..not good one la..tangan asik goyang jer..hikss..

    yang nie kira kecik jer uncle, kalo yang besar2an lagi best tau. i am happy that these photos brings back memories to u.

    u pun simpan lagu dalam hati yer, ida.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails