Khamis, 12 Ogos 2010

Senarai Barang Dapur..?

Maleh nak tempek gambar lauk pauk..menguji2 kesabaran orang berpuasa.  [cewaahh..konon2 baik ar tu].  Aku bukan apa..kot kang aku gak yang terliur letak gambar benda makan nie..hehehehe

Hari Sabtu petang masa nak bawak anak2 gi jenjalan aku sempat ar buat list nak beli barang dapur.  Aku taip kali nak beli barang dapur yang banyak [takdelah banyak mana pun..cukup2 utk aku dengan hubby jer n 3 budak2 riang].  Selalu yang buat senarai tu mestilah aku..alangkan buat senarai pun leh lupa beli, inikan pulak ada takde list..lagilah.

Kali nie senarai aku terpanjang la skit sebab hari esoknya tu rumah kitorang jadi tempat perjumpaan jiran lorong tempat tinggal kami tu.  Aku dah plan nak buat meehon goreng singapore plus sandwich sardin.  Of coslah kena senaraikan apa barang yang perlu ditambah untuk bahan2 masakan tu kan.  Dah abih buat list tu, hubby pun tengok...

"mak ai..apo panjang bonar list nieh?"

aku jawab:  "sekali dengan nak beli barang dapur, banyak yang takde"



[sori yer gambar tak berapa nak clear, pakai hp jer]















pehtu, hubby mintak aku pen..[aii..ada lagi ker benda dia nak tambah] "aii..lagi panjang ler list tu kang" kata aku. Dah abih dia tulih..dia pass balik kat aku list tu..memang berangin jer aku tau..sempat lagi dia nak kenakan aku..cuba korang baca yang last sekali tu..apa barang dia letak tu?  EXORA 1.6..hampeh jer kan?
Masa nie dia dah gelak2kan aku..sabarjerlah kalo dapat laki yang suka mengarut2 nie.  Tak nampak ker list tu?  meh aku bagi tunjuk yang besar skit..

nampak tak tu?

tak nampak gak? tak dapek den nak nolong dooo..hehehehe

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails