Isnin, 15 November 2010

Char Kuey Teow & ABC

Hari tu aku dengan hubby singgah ke gerai Char Kuey Teow kat TTJ..dah lama tak lepak pun.  Aku pun macam biasa order char kuey teow basah 'berkuah' plus telur goreng mata kerbau.  Tokey kedai siap tanya "hai..selera ko nie biar betul".  Aku dengan selamba jer jawab.."tengoklah saiz badan saya nie".  Then bini dia lak nyampuk "time boleh makan, makan jerlah".  Aku bila ada orang sokong memang suka hati sungguh, aku pun sambung "ntahnya, sok sakit sok time tulah orang dok sua benda makan yang sedap2".  Ewaaahh..pandai aku susun ayat nak sokong dengan selera tak hingat aku tu.

Weihh..time2 hujan nie kan manglah selera makan tu meluap2.  Tapi bab gi buat senaman sorilah, dalam kapla otak jerlah nak buat hmm baik den lolap..kakakakakaka..




tu diaaa...slurrppp..tu pun aku tak mintak letak extra kerang tau..inipun dah baiiiikk punya sedaaapp..













ditambah perisa dgn limau kasturi, bawang putih tumbuk dan cili api potong..perghhh..malatups weihh..meleleh air hidung..











ditambah lagi dengan ABC (air batu campur)..freeze brain pun gasaklah janji yang panas, pedas n sejuk membeku...memang nikkmat wooohh..












p/s: jangan diamalkan sebagai makanan rutin yer..untuk yang tengah diet giler babeng tu kan..nasiblah kalo korang terliur...heheheehehe

5 ulasan :

  1. ABC macam gunung merapi hehe

    BalasPadam
  2. wah,mcm sedap jer kuew teow tu...tp jauhlah plak kat seremban..huuhuh

    BalasPadam
  3. abah zino..yer ek mcm gunung merapi..tp sedap..

    Ila, seremban tak jauh dr kl der, tak sampai sejam dah sampai dah..hehehe

    BalasPadam
  4. Hani TTJ gerai makan kek mano?? Lama tak port TTJ..rindunyer...hu.hu.hu..

    BalasPadam
  5. sahrul, medan selera yg ada psr mlm tiap hari selasa..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails