Rabu, 27 April 2011

6-7 tahun dulu..

Baju yang Dania pakai tu tak dijual kat mana2 kedai..
Baju yang Dania pakai nie adalah pemberian dari salah seorang blogger masa aku mula2 join blog nie.  Pemberian dia adalah untuk si Julia, dah anak ke-3 barulah aku nak tunjuk.  Masa Julia pakai tak dapat nak tunjuk sebab aku takde kamera.  Kamera lak masa tu aku pakai cik Kokia 6610, bila dah tukar henpon baru masa tu anak ke Lidya langsung tak leh pakai.  Yerlah kan Lidya tu sangatlah debab masa keciknya.

Orang dapat hadiah mestilah terharu kan..aku pun membalas pemberian orang itu dengan kad raya terselit dengan duit raya sekali.  Bak kata pepatah "orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa" ehehehe..

Masa aku dapat tu memang aku ada war2kan kat blog nie siap dah janji nak tunjuk gambar.  Harap2 orang tu tak terasa hati dengan aku sebab baru sekarang aku nak letak gambar nie.  Yang memberi nie of coslah orang yang pandai menjahit..tak lain tak bukan cik puan Azima.  Dulu2 blog dia dulu guna blogdrive tapi sekarang dia dah guna blogspot.  Alhamdulillah..aku tengok perniagaan dia dah berkembang, siap ada ajar menjahit online.  Aku dulu mang ada belajar menjahit baju kurung tapi sekerat jalan jer, "hangat2 taik ayam" jer aku nie.  Bila tengok cik puan Azima nie ada gak buat kelas online, aku rasa macam nak sambung balik belajar.  Yuran dia pun tak mahal..RM40 jer..ok ar tu..bukan kena naik bas or jalan kaki, men klik2 jer.  Mana tau kan sok sok time raya sok tak leh nak tempah baju kurung, jahit jer sendiri [leh caya ke tu?].

To cik puan Azima, moga2 awak sukses selalu yer.

5 ulasan :

  1. Ohh...ada kelas online ke... minat jugak ni... nanti nak pi skodenglah...

    Thanks ida...

    BalasPadam
  2. wah,bagus ni..bolehlah ila belajar menjahit ni
    Kuatnya pengaruh kawan

    BalasPadam
  3. ida... tq :)

    baju tue ada kembar, buat utk anak2 buah juga ;p

    BalasPadam
  4. Kak Anie & Ila, yer sila2..orgnya pun peramah tarak sombong munya..hehehehe

    BalasPadam
  5. Azima, utk anak2 buah pun ada? tu lum lagi tunjuk baju tido yg dah lusuh tu beb..yg tu 3-3 penah pakai..sgt2 selesa la nie dah turun ke anak buah kat KL...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails