Khamis, 7 April 2011

Jom Makan Nasik Lomak..

Korang suka makan nasi lemak tak?  Hahh..bagi orang yang malas macam aku nie kan.  Pernah aku masak nasik lemak untuk sarapan sekali gus untuk makan tengahari.  Kira2 tu idea hubby yang aku sambut sangat baik..kakakaka  Masa nie hubby sangat2 malas nak keluar ke kedai.  Dia tanya masak jer apa yang ada.  Aku bukak peti ais tengok ada belen santan yang aku masak sebelum.  Ada lak timun, ikan bilis, kacang tanah n telur rebus. 

Anak2 lak ok jer dengan nasi lemak..mang santapan kegemaran dorang pun.  Apa lagi sengseng lengan baju ler masak nasi lemak.  Sedap or not belakang kira..janji perut kenyang. 


tu dia lauk nasik lemak..ada ikan bilis goreng, tempe goreng, kacang goreng, timun n telur rebus..



semua makan nasi lemak dengan sudu garfu..aku tak suka.."hanscrew" gak best..ahaksss..
Korang pun pernah tak buat macam nie...masak nasik lemak untuk sarapan skali dengan makan tengahari. "brunch" kata omputeh. 

p/s: citer lama gak nie..tak kisah ler kan..? janji ada cerita...hiksss..

6 ulasan :

  1. umah kak pB kdg kdg tu , nasi lemak untuk sarapan , lunch dan jugak makan malam ....

    BalasPadam
  2. pB, yeay! ada gak geng..hehehehe

    Panglima Muda, mang sedap..pehtu tghari mata pun ngantuk jer..hehehe

    BalasPadam
  3. hubby ila cerewet sikit...takdenyer brunch ni...hehehe

    BalasPadam
  4. banyak gencah nasi lemak tu... sodap tu hehe

    BalasPadam
  5. Ila, len org len ragam..hubby akak tu selera dia cerewet tp dia tau bakat memasak akak nie sgt2 terbatas tpaksa r dia terima jer..kekeke

    abah, mang sodap..elok buek sendiri yo..leh tambah byk..kot bungkus kang tak cukup lak..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails