Sabtu, 9 April 2011

Kenangan Julia di Pra Sekolah

Sori lah geng..lupa nak set auto publish daaa...

Takper la sekurang2 hari Sabtu nie ramai yang celik mata jer terus mengadap pc or laptop, meh nak share citer yang patut tahun lepas aku citerkan.  Jangan marah eh nanti kena jual..ahakss..

Julia bersekolah pra-sekolah di Sek.Keb. Ampangan.  Pra sekolah dia best sangat.  Kenapa aku cakap best?  Perkembangan positif yang ada pada Julia buat aku kata sekolah tu best.  Julia masuk kelas pra tu agak lewat jugak.  Kalo dah rezeki tu kan, mang tak kemana ar kan.  Dipendekkan citer, bulan Oktober tahun lepas [punyalah lama baru nak citer] kelas pra tu ada majlis penganugerahan tamat pra sekolah.  Tapi majlis disambut sekali dengan penganugerahan yang len jugaklah.  Di majlis tu kanak2 pra nie kena buat persembahan.  Punyalah excited anak aku yang sulung tu nak buat persembahan, siap bermekap bagai.  Aku ar tukang mekap nya.  Perasan lawa ler kejab anak aku tu..kekekekke

punyalah seronok kena mekap..mulut tak katup takut lipstik ilang..kekekeke
Usai persembahan, masing2 pun sibuk nak bergambar dengan kawan2 masing.  Bukan Julia jer yang seronok dan gembira, kawan2 dan cikgu dia pun tumpang sama.  Kalo dah suasana gembira tentulah senyuman tak lekang dari mulut masing2 kan.  Sedih jugak sebab abih pra-sekolah kat sini, Julia bersekolah lain.  Aku dengan hubby tanya jugak dengan Julia kalau2 dia nak sambung sekolah yang sama tapi dia taknak.  Nak sekolah yang Acik[makcik dia] sekolah dulu.

Ada dua persembahan tapi yang paling lawak persembahan yang Julia buat nie.  Joget 60an ko..siap dengan pasangan lagik.  Masa dia buat persembahan tu aku tak snap gambar tapi aku rekodkan dalam bentuk video[guna hp jer].  Korang nak tengok ke?  Hah..tu nantilah aku share kat sini.  Bagi aku memang lawak sesangat tapi tak taulah kat korang nanti.  Meh nak share gambar2 lain...



bergambar kenangan bersama guru pra-sekolah Pn. Rashidah yg bos aku cakap cun...kekekeke

hmm..kalo tak silap pra-sekolah nie ada keluar dalam Majalah seri dewi & keluarga bulan March.  Dalam majalah tu korang leh tengok betapa lengkapnya peralatan pra-sekolah nie.  Aku rasa sangat bersyukur dan bertuah sangat2 bila Julia dapat peluang belajar di sekolah nie.

p/s: tengah dok pk apa ar nak masak untuk hari esok..takkan tapau lagi kot..?  Kena masak hujung minggu pun dah pening, tak tau ar kalo kena masak hari2..ngada2 lebih nie..hehehehe

2 ulasan :

  1. seronaok jadi kanak kanak ni..

    BalasPadam
  2. abah, mang seronok..takde tekanan, takde masalah, main jer kejanya..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails