Ahad, 17 April 2011

Laksa

Hari Khamis hari tu aku terpandangkan member aku dok update status makan laksa untuk lunch break dia.  Perggh..aku nie cukup kepantangan dengar benda makan yang ada asam2 nie..sure terliur dibuatnya.  So, aku pun berangan2 ar kalo dapat buat laksa ok gak.  Aku nie mang tak pernah langsung buat laksa..macam biasa dalam paler otak ingat cenggitu jer bahan2 dia.  Tanya itu ini kat member aku tu..download resipi dari myresipi.com..ok, boleh ar cuba hari Sabtu nie.

So, petang tu masa nak balik jemput anak2, aku pun cakap kat hubby.  Teringin sangat nak makan laksa.  Hubby tau nak balik cepat jer..dia ingat aku nak gi lepak2 makan.  Aku cakap ar aku nak buat sendiri..as usual my hubby sangat tak confident dengan isterinya ini..tanya soklan cepumas "tau ker masa?" "tau ker bahan2 dia?" dan paling penting dia tanya "banyak ker nak beli?".  Aku tak jawab tapi dia sendiri jawab soklan dia.."awak d/load resipi dr internet eh?  So, kena ar beli bahan2 dia yer..kakakaka..member mcm tau2 jer aku maleh nak jawab.

Esoknya hari Jumaat petang kami pun ke Econsave lagik..beli bahan2 untuk laksa dan ayam skit.  Naper aku suka gi Econsave?  Sebab ada offer barang basah dia like kangkung, sawi and bayam seikat hanya 50sen.  Sangat2 murah beb.  Yang lain2 tu ikan siakap sekor RM14 shj.  Itu yang aku ingat..yang len tak berapa sangat.  Aku beli bhg atas peha ayam tu pun 3 ketul baru RM4 shj.

Dan hasilnya yang aku masa semalam....jeng jeng jeng


















sib baik jadik...tak susah pun tapi leceh tang nak buang tulang ikan tu jer...
p/s:  sempat lagi updet FB pasal nie..hehehehe 

2 ulasan :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails