Rabu, 4 Mei 2011

White Castle??

Alkisah hari Ahad pagi2 kami dah gerak ke KL, buat apa lagi kalo bukan melawat makpak aku plus aku ada reunion classmate skolah rendah dulu.  Tak aku belum nak citer pasal reunion tu..yang aku nak hold citernya.  Aku nak citer hal semalam masa nak balik ke Somban.  Hubby kata nak singgah makan kat "White Castle", berkerut kening aku dok mengingat kat mana ar restoran "White Castle" di Nilai nun. 


Sudahnya dah sampai Nilai (Giant) tu..barulah dia cakap..hah inilah dianya.."eh eh bukan White Castle ar nama dia..cer korang teka apa nama tempat tu?


























comotnya dah sorang nie mkn burger..
 Korang nampak tak kat gelas tu..ada tulis ke White Castle?  Masa nie aku lagi kuat kerut kening..mcm mana Burger King leh jadi White Castle kat pemikiran hubby aku tu.  Soklan cepu emas ler kuar..camner leh jadi White Castle lak tempat nie?  Tempat awak dating kah?" tu dia soklan mang straight to the point..takde nak selindung2.  Hubby senyum sambil tu dia jawab "mana ada, dulu2 masa saya kecik2 saya penah pegi makan ar kat White Castle".  Aiihh..masa kecik?  Giant Nilai belum wujud lagi tu beb..hutan lagi yer.  Hubby macam dapat tetau jer apa dalam fikiran aku.  Terus dia cakap "tentu ar bukan kat sini, tempat lain".  Aku diam sambil tengok muka hubby.  "betul ar" kata hubby lagi macam tetau jer aku tak caya dia..hahahhaha..

Julia dok celup french fries dlm sundae choc nya..sedap..
Lidya pun dok buat yang sama gak..
Dah pusing2 tak beli apa2 pun [aku pun macam tak caya jer] kitorang pun gerak balik ke Seremban.  Hubby tu mang suka guna jalan lama..nak elak jalan jem kat tol tu hah.  Tapi yang sebenarnya dia lagi suka tengok view kawasan kampung.  Sejuk mata memandang..rasa damai..kata dialah.  Aku dok sebelah tau zzzzzzz jer.  Siap hubby citer si kecik Dania, dok menceceh siap korek hidung pehtu sapu kat baju aku.  Boleh lak hubby sempat tengok n tak marah kat si kecik tu..adeehh..Sabarjerlah..

Sajer letak gambar Dania..rasa tak cukup kalo letak gambar kakak2 dia jer..hehehe
p/s: Aku pun penah gak dengar nama restoran White Castle nie, tak tau masih wujud lagik ke tak sekarang nie...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails