Isnin, 25 Julai 2011

Bila Dania Menyanyi..

Anak aku yang bongsu si Dania..pelat bila bercakap walhal kitorang tak ajar pun dia cakap pelat.  Pernah dia melalak sakan, sampai kuar ayat 'eeeiii..yammnyaa [geramnya]'.  Dah kalo dia cakap kat aku, 'mak, sejsip..'.  Korang paham tak?  Aku pulak cepat jer berangin bila tengok dia dah meragam siap melalak2 bagai.  Walhal member siap tunjuk handphone aku, tak gak aku paham.  Bila dok pikir2..lor upanya dia nak cakap 'mak, message received'..kakakakaka..  Dengan hubby2 pun 'bantai' aku, 'dah siap tunjuk handphone tu pun awak tak paham gak ker?'.  adeeeh..nak wat camner bukan aku cerdik sangat nak paham cakap2 pelat nie pun.

Semalam dalam kereta dia nyanyi 'nenek bongkok 3'.  Pitching toksah cakap, lirik berterabur sana sini..bila orang betulkan, dia marah..'eei tul ar adik anyi [nyanyi].'  Okay cer korang bayangkan eh dia nyanyi camnie tau..
"nenek2 si bongkok tiga, yang[siang] alam[malam] asik bejaga, nenek ku awen [kahwin] ngan anak rajah, cucu2 tak apat[dapat] ari[lari], nenek tua anyak[banyak] sakit [patutnya sakti], arang[sekarang] enek nak ari gantung [betulkan ganti dia cakap gak gantung]..kakakaka

tu belum lagi korang dengar dia nyanyi lagu 'twinkle2 little star' tu...lagi ar tak paham..tapi sebab taknak dia kecik ati kan..puji ar konon2 dia nyanyi sedap, dia pandai nyanyi.  sure dia tersengih siap bersemangat nak nyanyi lagik..adeeh..

hah..sok2 kalo rajin aku cuba upload video dia nyanyi eh..kalo depan orang sorrylah dia nak nyanyi, pemalu ya hamat..takut dengan orang yang dia tak kenal tu tok sah cakap ar..silap2 dia boleh larik masuk bawah kangkang mak dia..huhuhu.

p/s; malam nie nak upload gambar...tunggguuu...



Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails