Isnin, 25 Julai 2011

MAHA NS 2011

Hari Sabtu hari tu bermula lah pelancaran Maha NS 2011.

Macam2 ada wa cakap lu beb...malas nak cakap banyak korang layan jer gambar yang aku tempek kat bawah nie yer...

Kat mana? di Tapak Bekas Kem Paroi, Seremban. Dah bermula dah pun dan bakal berakhir pada 30 Julai nie.  Jom kita gi ramai2..jom...




ada kuda, nak naik pun boleh 3kali pusing RM10
Aku tingin gak nak naik kuda tu tapi bila kang tak pepasal jer kuda tu patah tulang...baik belai2 dia jer dah cukup dah..kuda yang nak dinaiki tu pun jinak jer..aku dok buat bunyi macam nak panggil ayam kat kuda lain yang dok dalam kandang lain, alih2 kuda yang dalam kandang besar tu lak yang datang dari belakang...best jer rasa..konon2 power ar panggilan ko tu kan..kekekeekeke...


ok gambar ataih nie lak..sempat gak kitorang hilangkan dahaga dengan air jus kedondong..pergghh..sedap woo..murah jer segelas singgit beb..then kot dah penat or lenguh2 dok jenjalan sana sini leh ar gi urut2, sengah jam RM20 jer..tak lupa gak kami sempat tengok pertunjukan ular dek pasukan pertahanan awam..jangan memain wo itu ular tedung selar tu beb..siap dia cakap nak amek gambar pun boleh..aku cecepat blah..takut dan geli aku tengok ular2 tu..


pehtu kot ada yang gemarkan pokok2 dan bunga2an pun ada tau..rambang mata aku dibuatnya..tapi aku buat2 rileks jer..punyalah excited takleh nak cakap..rasa nak sauk jer semua yang ada depan mata aku masa nie..hehehehe

ada lagi...selain kuda..ada gak dipamerkan haiwan ternakan ...seperti lembu, kambing, ayam, rusa dan tak lupa ada gak terselit kedai yang mempamer serta menjual haiwan perliharaan seperti kucing, arnab, hamster, kura2 dan macam2 lagilah...


Yang seronoknya tu tentulah anak2 aku kan..tak larat nak jawab soklan2 yang keluar dari mulut mereka.  Tapi demi anak2 dilayankan jugak...

Jom ar pi..tapi jangan pi la nie..dia start pun kul 10 pagi dan berakhir jam 10 malam...hehehehe

4 ulasan :

  1. ada mantai kata nya bila ya?

    BalasPadam
  2. abah zino, hari mantai dibuat pada 30hb Julai gak..musykil gak nie sbb tempat dia pun sama di tapak bekas kem paroi tu..

    BalasPadam
  3. ila pun teringin nak naik kuda tapi takut kuda tu menangis nanti..huuhuh

    BalasPadam
  4. ila, kuda nangis tu ok lagi, kuda pengsan lagik haru..huhuuhu..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails