Khamis, 21 Julai 2011

Seriously..?!!

Konon2 nak cakap secara serius..pasal tanggungjawab tapi bila pikir balik baik toksah.  Cakap2 serius nie muka pun kena serius [muka aku kalo serius tak lawo<-eleh macamla ko senyum tu lawo sangat..kuang kuang kuang].

Hari nie takde picture..maleh nak tempek [poyos].  hari nie gak no mood to cerita..dah lama pun tak berborak dengan kengkawan kat fb.  Dah lama gak aku senyap sunyi..berkicau cuma dikalangan ahli keluarga sendri esp. time berkumpul sesama kami.

Hari nie aku tetiba sedar bahawasanya [lama betul baru nak sedar diri..errrkk sekejab kang lupa diri balik].  yerlahkan kesedaran akan timbul bila ada orang menegur, bila kita nampak kemudian kita berfikir.  Kemudian dalam masa sekejaban kita jadi lupa balik.  Macam contoh ar kan..kita tau kita dah semakin senja tapi dok terkinja2 lagi.  Pehtu kita tengok dalam berita, baca dalam suratkhabar pasal orang yang mungkin sebaya kita terkinja2 gak.  hahh..tu yang kita pun mula terfikir betapa orang yang terkinja tu lebih kurang jer dengan umur kita.  tak ke rasa malu? tak ke rasa nak lempang diri sendiri?  takkan nak tunggu orang men-yound baru nak sedar.  Tah2 kita nie pulak jenis tinggi diri, orang cakap apa2 tak leh masuk siap dilawan lagik. [apa motif ayat aku nie? adeeh..].

apapun, setiap apa yang kita buat haruslah ada batasannya.  lebih2 kang memang jatuh ke tahap kes lupa diri tahap gaban.

p/s; tetiba hilang selera nak makan walaupun lauk sangat sedap..huhuhuhu

2 ulasan :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails