Jumaat, 19 Ogos 2011

Baby n kids..

Kejadian nie baru jer berlaku petang semalam masa aku jalan depan hubby sambil meninjau2 lauk di bazar ramadan kat tmn desa dahlia, senawang.  Beli lauk?? apsal tak masak? tett....*kelip2 mata*. hahahaha  Ok yang aku nak citer nie bukan pasal juadah or pasal masak.  Aku nak citer tah macam mana aku stuck, tak boleh nak jalan ke depan kerana dipegang kuat dek sorang budak kecil yang comel.  Dah kena tegur dek mak dia or kakak dia barulah dia perasan dia salah pegang tangan.  Malu lak budak tu sambil tersengih.  Cute budak tu, pakai baju kemeja sedodon dengan 2 abang dia.  Somemore budak tu budak LELAKI..[fuh..sib baik budak2 lagi, kot dah dewasa harus dia kena sepak dengan hubby kat belakang..kakakakaka).  Perasan tertarik menarik tha bomb lak aku nie..kakakakaka..

Lagi satu citer..kali nie boy gak..tapi masih dalam hari ..aish nama pun aku dah terlupa pulak.  Masa tu dah time Maghrib..dok terlalak sangat nyaring wa cakap lu.  Aku nie memang tak leh langsung dengar suara sumbang di waktu Maghrib esp. suara baby.  Aku pun angkat von gi kat uwan dia, aku dukung tepuk2 kat belakang terus senyap dia ko..[wah..sib baik senyap kot melalak lagi kuat harus panik aku..malu tak yah cakap ar kan].  Aku pun tengok baby tu dah nak lelap, aku pun pass ler balik kat uwan dia..tup tup tak sempat aku nak sambung gossip dengan adik2 aku, baby boy tu melalak balik.  Uwan dia pun pass balik kat aku..nak tak nak kenalah dukung sambil tepuk n usap belakang dia..dengan suara yang mendayu dan perlahan2 dia tertido.  Pehtu ada ar sorang makcik nie dok sound "dia rasi ar dengan ko da".  "yerlah kot, sebab ada bau tetek ida" kakakaka..gilos punya jawapan aku kan?  Yerlah pada firasat aku yang tak berapa nak betul [memang tak betul] dia senyap dia ada bau badan aku serupa dengan mak dia.  Maksud aku tu sebab aku masih lagi menyusubadankan si Dania.

Tapi sebelum tu baby tu dok melalak pun dalam pelukan mak dia.   Apapun..aku siap usik adik spupu aku nak bawak balik baby dia, tak perlu bagi alasan dia menyusu badan sebab aku pun ada..kakakakaka  Dah cuak jer adik spupu aku tu.  ker sebenarnya dia tau aku sajer main2, aku yang perasan lelebih.  Almaklumlah baru jer dapat pujuk baby dari terus melalak dah rasa vangga giler dah.

korang rasa inikah petanda aku bakal dapat baby boy?  owhh..no no no no..dah cukup with 3 charlie's angels tu hah..kalo dah pompuan pun pangai dia mengalahkan lelaki, gurau kasar giler2.  Tak dapat aku bayang kalo dapat baby boy...nehi kabi nehi..

ok..selamat berbuka semua..n moga2 malam lailatul qadar sok kita adalah insan yang terpilih untuk melihatnya..

p/s: sori takde citer pasal puasa..hehehehe

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails