Isnin, 15 Ogos 2011

Halfway dah...

Tup..tup..dah pun kita berpuasa 15hari kan?  Dah tak heran dah dengan rasa lapar or lembik or lemau..kira2 body kita dah leh terima keadaan kelaparan tu.  Aku dok terbayangkan orang2 kat Somalia tu hah, sepanjang masa terpaksa berlapar..kita kat sini siap berplastik2 benda makan bawak balik dari bazar ramadan tu.

Selamba jer aku kan?macam takde rasa bersalah jer tinggalkan blog dekat setengah bulan [well, macam dah tak heran..sesuka hati jer nak update blog].  Ampun dan maaf yer korang yang setia dok membaca blog aku nie hah..aku nie tengah mencari kekuatan untuk merajinkan diri meng-update blog selalu.

Dah 15hari puasa tu cuma sehari jer aku dapat balik ke KL untuk berbuka puasa dengan makpak aku.  Sedihnya la haii...alangkah seronoknya kalo2 aku dapat balik setiap minggu..perggh memang siok beb.

Tahun nie aku nak bagi tau yer..[taknak tau pun takper, aku tetap gak nak bagi tau] biskut raya tak de yang tunjuk2.  Buatan sendri wa cakap lu...[korang tak caya eh? aku lagi macam tak caya] tapi percayalah memang tahun nie atas persetujuan semua pihak [MIL,SIL n aku sendiri] tahun nie biskut raya kitorang buat sendiri.  Dan yang lagi tak percaya tu gak, my beloved hubby menolong sama [tak..tak..dia tak tolong tengok tapi tolong yang betul2 punya tolong..<-perlu ke ayat nie? hahahha]

Pengkritik tentang kesedapan biskut raya mestilah ramai beb..[anak2 aku, MIL, SIL n hubby sendiri].  Penat? boleh ar tahan sebab aku buat selepas masa berbuka.  [terawih pun dah lama tak pergi, sejak dari kahwin sampai la sekarang].  Hari Ahad tak buat..rileks..tak koser nak buat time siang..sangat terduga wo puasa ku nanti..hahahaha.  Nak tengok?  Insya Allah bila ada kesempatannya nanti aku akan uploadkan kat sini.  Baper jenis dah buat? hmmm..so far, aku buat skit2 untuk trial [sebalang besar] ada ar 3 jenis termasuk tart nenas gulung, biskut cornflakes dan samperit.  Buat yang senang jer dulu..koser eh nak buat yang fancy bukannya aku reti pun..hikkss

Korang punya persiapan camner lak?  eh..jangan lupa nanti gi bayar zakat fitrah.  Jangan tunggu last minit..terus terlupa.  hmm..baju raya kali nie hubby cakap takmo sama warna or kain..semua amek len2 kaler..adeehh..so, tahun nie takde kaler tema2 der.  takde nak sedondon der..huhhuhu..aku pun dengan rela [tetiba jer rela ko..kakakaka] mengikut perintah.  Dah kalo yang kuar modalnya dia kan, kenalah ikut [aii..selama nie dia yang kuar modal takde pun ikut perintah..kahkahkahkah].

oklah..dah panjang lak citer aku nie..macam haper jer kan?  harap2 aku akan lebih rajin update blog aku nanti..aku akan cuba sebaik mungkin yer..

p/s: Nuzul Quran bakal menjelang..moga2 kita semua mendapat shafaat...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails