Rabu, 7 September 2011

Beskut raya sendiri



Konon2 nak letak malam tadi pehtu aku pikir2 balik, alah kang letak awal2 kang lum tentu esok aku ada update..letak jer lewat2 skit..dapat gak blog aku berupdate sehari sekali..kekekekeke

Dapat snap 2balang jer beb..nie pun bukan semua nie. Nak pulak tukang snap adalah anak aku sendiri, aku dah tak koser..fenat giler babun masa nie. Ada yang ok rasa dia then ada gak yang kureng. Tapi semuanya aku sukat ikut suka hati aku berpandukan buku resipi. Alhamdulillah..sib baik jadi kot tak jadik haruslah malu bila hidang untuk tetamu yang datang.

Tapi tulah bila dah letak gambar, rasa malas pulak nak citer panjang lebar. Rasa malu pun ada gak. Orang len siap buat business kuih raya, aku lak terhegeh siap eksen kata buatan sendri. Ntah2 orang yang dok rasa kuih2 raya aku tu cover line kata sedap. Yerlahkan kot kata tak sedap kang sure takde aku nak buat lagi dah..huhuhu

Hah tu baru biskut raya jer tu..lum lagi aku tayang kat korang kek hasil tangan aku gak tu. cecece..dah mula dah nak bangga dah. Hubby pun dah excited semacam jer soh aku buat kek lagi. Paling tak menahan masa hari minggu hari tu kengkawan dia datang menanya siap masak bagai. Dengan selamba dia jawab.."ala..barang dah siap dah, men campak2 jer". Aku dengar dari tang dapur rasa macam nak gi sound jer "yang, meh nie ke dapur..cer awak campak2 jer barang2 jadi tak masakan awak". Tapi aku kan bini solehah *kedip2 mata sambil tunduk*, senyum jerlah bawak hasil masakan ke depan...heheheehe

Ok..nanti kita sambung citer lagi eh...babai..
Posted by Picasa

4 ulasan :

  1. kagumla..kueh bersusun :-) saya jugal la buat kueh tunjuk je

    BalasPadam
  2. HappyIrfa, takper satu hari nanti sure akan buat sendri tu..better late than never..hihihihi

    BalasPadam
  3. dasyat kau ida.. kuih bersusun-susun, terbaeeekkk.

    BalasPadam
  4. azima, baru tau ker i dahsyat? kakakaka...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails