Selasa, 27 September 2011

Bila ada yang tergolek...

ehem..ehem..tekak perit, tapi bab makan takde masalah, selamba jer telan walaupun sakit ya amat.  Bermula dengan si Lidya demam, kemudian beralih ke ayah dan uwan dan kakak dia.  Cuba korang teka saper yang terlebih2 tunjuk sakitnya?  Tak padan dengan umur, ragam dia mengalahkan budak kecik.  Mintak picit kepala lah..kakilah..badanlah..yang sihat boleh jadi tak sihat wa cakap lu beb.

Nie aku tengah mengadap blog nie, dari kejauhan dia dah tersengih jer.  Takde lain ar tu nak mintak picit paler ar tu.  Separuh merayu "tak dapat picit paler, picit kaki pun jadilah".  Anak2 aku yang demam pun tak macam nie punya peel.  Anak2 aku kot demam pun abih2 kang dok mengengek tu pun sekejab jer pehtu tido jer.  Adeeh..cer kalo aku yang demam, mintak picit paler kang dengan tangan sebelah jer dia picit itupun macam nak soh aku lagi cepat sakit.  Mana taknya mata tengok tv.  Abih tu camno?  Sedih ahcik tau..huhuhhuhu

Eh..jab apa ubat sakit tekak selain dari minum asam jawa eh?  Selain dari jangan makan benda2 berminyak, yang pedas apa lagi yang tak boleh?  Iyer2 tau..kena minum air masak or air kosong banyak2..lagi? meh meh share dengan aku.  Manalah tau kan..kot ada lagi yang lebih mujarab.  Tapi tulah selera makan camtu jer..kotlah nak kurus sekilo dua kan..haram..lagi gumuk ada ar..heheheehe

Nanti kita sambung lagi eh...babai..

2 ulasan :

  1. org demam ni ada byk ragam..layankan je

    BalasPadam
  2. alamak sori yer HappyIrfa lambat jawab..baru jengah blog hah sebab melayan yang banyak ragam tu...adeeehh...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails