Khamis, 22 September 2011

Citer Seram??...

Dulu2 masa kecik aku suka tengok citer seram.  Citer seram yang pernah aku tengok kat TV kebanyakan citer dari Indon..termasuk citer pocong tu [setan dr kuburan], sundel bolong dan macam2 lagilah.

Tapi sejak dah kahwin nie citer seram hanya ditonton waktu siang.  Apahal masa siang jer?  hah..kalo nak tau masa tu jer time encik hubby aku tu berani nak tengok.  Dia tak suka tengok waktu malam takut nanti ngigau.  So, citer2 seram kat tv yang bersiri tu mang takde masuk dalam book kitorang nak tengoklah.

Sekarang nie kakak@Julia anak sulung aku memang suka tengok citer seram tapi sebab dek ayah dia tak bagi, maka dia tak de peluang ar nak tengok.  Elok pun kan..sebab tak tengok pun tiap kali nak ke dapur memalam sure ajak orang teman.  Paling best si kecik@Dania tu pun sama gak sekarang nie nak ke dapur mesti nak berteman.  Aku tak tau naper tapi aku rasa dorang nie ditakutkan untuk tidak memberanikan diri sorang2 ke sana sini situ.

Well, dulu2 masa aku sekolah rendah, aku suka merayau sampaikan arwah Uwan aku takutkan aku dengan mengatakan kat kawasan umah aku tu ada orang sembelih kepala.  Aku takdelah nak caya sangat pun tapi aku takdelah menjawab cuma hati aku tergerak jer, 'nak takutkan orang pun takkan sampai macam tu sekali punya tipu'.  hehehehe peh tu kan tetiba lak heboh pasal 'hantu kum2'.   hah start tu aku dah memang takut nak kuar umah..tau pun takut..

Tapi sekarang lagilah takut..orang biasa yang pangai dia kalah dari hantu pun ada..betul tak?  Kot hantu betul pun abih2 dia tunjuk muka yang tak berapa nak lawa tu hah..orang pangai hantu tu tak yah citer ar kan..baca kat suratkhabar, tengok berita even dalam internet pun dah amat menakutkan kita, betul tak?

Apa yang silap eh?  Kurang didikan agama?  kurang kena rotan dek makpak ker?  Terlebih manja? kurang kasih sayang?  Dah besar panjang dah weih..mana leh salahkan orang lain..kena ar salahkan diri sendiri yang tak abih2 nak tunding jari kat orang len..eh jab melalut dari takut nak tengok citer seram leh lak citer orang pangai hantu..adeeh..ampuuuun...

dari aku melalut lagi kan..baik aku berhenti sekarang..ada lagi idea nak jadi tukang karut kang, kita sesama melalut dan mengarut eh? heh heh heh..

daaa..

4 ulasan :

  1. ida...hahaha...akak adalah hantu cerita hantu... agaknya hantu pun kalah kalau bab tgk citer hantu ni dengan akak...ahahaha

    Tapi yg jadi penakot anak2 akak...apa taknya...memalam buta pun akak tengok citer hantu...

    BalasPadam
  2. fuyo..cayalah kak anie, sampai tengah malam pun tengok..ida berani tengok tengah malam kalau orang teman..kot tak, tengok ler citer kelakar..hehehe

    BalasPadam
  3. tengok cerita hantu siang.. sebelah malam baru rasa menyesal :p

    BalasPadam
  4. azima, takut ler tu..dok terbayang2 eh? hehehe

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails