Jumaat, 3 Februari 2012

kek coklat

coklat chip tu boleh jer beli kat mana2 kedai bakery..
Cantik tak?...nampak macam sedap jer kan? memang sedap tau..eceeeh..sendri lak mengaku sedap..anak2 even pun cakap sedap weih..kek coklat buatan sendri tu beb..gigih buat tau..sib baik jadi..aku pun macam tak caya...ecece..poyo jer..

waaah..apa kes pepagi buat dah update blog? aku coti daa..jab gi kang nak siap2 dah untuk balik ke pangkuan ibubapa ku nun di KL..keekekeke ok sambung citer pasal kek coklat aku tu..

Inilah antara aktiviti aku jadi 'surirumah' masa coti seminggu raya cina hari tu.  kek coklat tu pun yang second batch, yang first aku dah awal2 potong2 sedekah untuk makan ramai2 dengan jiran aku.  Seronok dan gumbira lalala bila kek yang kita buat menjadi cantik jer ..takde herot sana sini..syukur alhamdulillah..  ini yang buat aku bersemangat nak buat lagi nie..ecececeh..

cer tengok aksi dak yang tak menyempat sikat rambut nak makan kek aku nie..eh..ke dia dok siok sendiri nak posing depan kek coklat aku tu? hahahahaa..kira ok ar tu kan..ada gak ikut pangai aku suka siok sendiri depan kamera..

eissh..lagi sorang suka siok sendiri depan kamera..cukup marah bila aku snap sebelum sempat dia dok sebelah kak ngah dia.  bagi jer lar chance.kek coklat nie dibuat dengan 'pertolongan' anak2 aku.  Nak tolong pecahkan telur, nak tolong pukulkan adunan, nak tolong letakkan tepung even nak taburkan coklat chip pun aku bagi..tak bagi nanti dorang memekak..kata aku kedekut..bagi gak lah tolong..

bila jadi dan sedap selamba jer aku letak dalam blog..walhal sebelum nie dok cuba buat candy kelapa haram kot menjadik..kakakakaka  takperlah sok jadi sok aku siarkan kat sini..aku cilok resipi kek coklat nie dari web mana pun aku dah lupa dah..konon2 nak timbang, carik2 yang ada mangkuk penimbang jer..penimbang tah mana lesap..tu yang bangga tu sebab sukat pakai cawan..risau jer tak menjadi kek.  Dah jadi..hmm apa gi..kembang ar kan nak show off kat sini...kakakaka

sebenarnya sebelum kek coklat nie aku ada buat kek marble..yang tu lagi best..tak dan sehari aku nak ulang dah tinggal bekas jer..ingat kot kena buang dek hubby upanya semua dah masuk dalam perut anak2 aku..hah tu nanti aku letak dalam entri lain eh..hah apa? bila? aish..korang nie macam tetau jer aku pemalas nak update blog aku nie kan.  Yerlah2 nanti aku setkan untuk pagi sok..insya Allah..

ps: nanti aku bagi tau resipi kek nie aku cilok kat ner...aku pun kena google balik gak nie..adeeeh..

2 ulasan :

  1. yang depan sekali dengan camera tue sy sulung kan? hang bagi makan apa ida.... senang hati tgk dia. anak sulung sy kecuttttt ajer :p

    BalasPadam
  2. azima, aish..tu anak no.2..dia mmg dr bb lagi tembam tembun tembin..kekekeke tp anak sulun pun sama naik..heheehe takdak petua apa cheq dah dorang nie mmg selalu berselera jer bab makan..hehehe

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails