Khamis, 17 Januari 2013

MAGGI Mi Goreng Kari Ori...pedas tapi sedap giler...!

Maggi kari memang kegemaran aku selain dari maggi tomyam.  yer saya sangat suka yang pedas..selagi tak pijar lidah..tak kuar air hidung memang tak sah. eeuuw..air hidung pun nak kuar..geliiinyaaa..hahahaha

Pehtu yang terbaru....jeng jeng jeng..ni semua gara2 tengok promosi kat luar Family Store kat Senawang tu hah.  Adik tu siap cakap "5bungkus RM3.50 jer kak".  Dalam masa yang sama dok cedok masuk dalam mangkuk kertas untuk orang mencuba.  Ya Ampun...sedap ko..siap terus aku cakap kat anak2 aku.."jom2 kita amek sepeket dalam kedai kang".  Tersengih dak promoter dengar cakap aku macam tu.


Dah siap beli tu kan..tak reti la nak cepat2 balik ke apa ke.  Selamba dengan muka tak malu singgah lagi tu kat tempat promosi tu konon2 kata anak2 dan hubby aku lak rasa...kakakakaka

Malam tu hubby soh aku buat...aku cakap tak de sayur nak tambah macam yang adik promoter tu buat.  Hubby kata takper..makan jer kosong macam tu..aku pun ikut jer kata dia...hah ko..memasing macam tak cukup jer..

kesian lak aku tengok maggi mi goreng kari ori nie..takde seri..
Walaupun tak berseri...licin mak tengok anak n hubby mak kerjakan.  Esok malam tu soh buat lagi tapi aku tambah ler scramble egg [telur hancur kan senang..nak feeling omputeh konon..].  Sedap dik non..

Eh..tunggu apa lagi dik non..gi beli pehtu cuba sendiri..ko order kat kedai mamak mau RM3.50 sepinggan..yang nie ko boleh dapat 5peket..ramai lak yang leh makan.

p/s:  aku sarankan takyah ko nak memandai tambah cili api bagai sebab dia mang dah pedas..oh yer lupa siap dengan bawang goreng lagi...terjejeh air liur bila aku ingat maggi mi goreng ori nie...

p/p/s: waaaah..tetiba rajin nak update pepagi..dah ku letakkan dalam schedule post dik non...hehehehe...

6 ulasan :

  1. betul tu..
    sedappkan manggi goreng perisa kari ni...
    mas dah byk kali beli....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalam Mas,
      selamat berkenalan..iyer..mmg un'sangka'rable sedapnya..mmg akan dimasukkan 'mesti beli' dlm senarai brg dapur..heheheeh

      Padam
  2. mesti kurang mendapat sambutan kat umah pB.
    sebab anak anak tak gemar makan makanan pedas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam pB,
      anak2 pB tak gemar pedas..pB suka pedas tak? untunglah kalo sorang jer suka pedas sbb x de org nak rebut...hehehe

      Padam
  3. Ida...anak akak suka letak telur mata goyang satu... hehehe... pastu gorengkan sotong atau udang tabur atas... mau tak sedap...hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak anie, itu mmg malatops tu kak anie...mmg sgt2 menyelerakan..confirm tak toleh kiri kanan dah tu..hahaha

      Padam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails