Rabu, 18 Oktober 2006

dah dekat dah..

Tinggal lagi 2hari aku akan bercuti selama seminggu..fuyooohh..lamanya coti. Tapi tak best ar aku cuma dpt beraya dgn family aku di KL pada hari raya pertama. Hari raya kedua dan seterusnya aku dah kena balik ke Seremban. Bosan tul. Time coti panjang jer mesti kat Seremban. Hubby macam dah plan2 jer camtu.

Persiapan raya kali nie ala kadar jer..yang lebih pun untuk anak2. Bulan depan Julia bakal menyambut hari lahirnya yang ke-2. Tahun lepas aku belikan dia gelang emas. Tahun nie aku tak tau nak belikan apa pulak. Aku ingat nak hadiahkan dia set mainan alat dapur. Nanti taklah dia kekok buat kerja2 dapur...ahahahaha..as if!

Masa aku berpantang di KL perangai Julia boleh dikatakan baik. Tapi bila dah balik Seremban nie, macam2 perangai yang dia buat. Siap gigit tangan adik dia. Nasib baiklah adik dia si Lidya tak banyak ragam. Bangun pagi jer dah gelak2 dah. Itupun mak mertua aku dah heboh nak beli buaian dah. Katanya si Lidya setiap 1/2 jam akan bangun dan susah dia nak wat keja dapur. Tapi hujung minggu time aku jaga takdepun dia bangun setiap 1/2 jam. Dulu Julia di soh beli punting sbb katanya Julia taknak hisap susu botol (tapi punting Julia hisap lak, pelik aku). Peh tu time Julia dulu dia taknak pakai buai sebab susah nanti bila bawak Julia kemana2. Sekarang nie bila aku tak bagi punting dah lain pulak. Abih tu camno...sabarjerlah..

Tapi one thing la kan..aku takyah risau bila gi kerja sbb yang jaga anak2 aku tu bukan orang lain, nenek dorang. Yang tak syoknya..terlebih manjala pulak. Buat apapun, orang tak marah. Aku sendiri pun kekadang takleh nak kata apa, maklumlah aku kan dok menumpang rumah dia. Tapi nasib aku tak lah seburuk mana..mana taknya, raya tahun nie aku tak yah kuar modal untuk beli baju raya. Sepasang mak mertua aku sponsor dan sepasang lagi hubby sponsor..hehehehee

And satu lagi..tahun nie suasana hari raya di rumah atok aku sure muram..dan aku tak dapat nak bayangkan suasana tu nanti. Tahun nie buat kali pertama kami beraya tanpa uwan disisi. Walaupun begitu dengan kehadiran orang baru si Lidya tentunya menceriakan kami.

SELAMAT HARI RAYA to all my friends out there!.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails