Selasa, 17 Julai 2012

Di hari sukan anak2..

Hai..hai..cewah tetiba jer rajin nak update kan..sajer letak selang sehari tak de nampak ketara sangat 'rajin'nya..hehehehe

Cerita hari tu bila aku baca aku pun naik boring..konon2 kata bukan nak 'ek' anak bagi respon cepat.  poyo terlebih aku nie.  Kalo korang nak tau..tu jerlah malam 'magik'nya anak2 aku tu baik kelakuan.  Esok tu dah start dorang buat pangai.  Elok pangai tak sampai 24jam pun.  Takkan aku nak sound lagi 'sayang aku ke tak', 'korang tak suka dok dengan mak ke?' dan macam2 lagi.  Dah namapun budak2 kan..ko tahan jerlah sabar yer..kot tak sabar kang, 'pelepak, pelepuk' jer ko bagi..kekekekeeke  [inilah dia contoh mak 'mithali'].

Hari nie apa cer?  Takde citer menarik pun.  Almaklumlah aku bukan retis yang orang nak amek tau pun kan.  Kot retis tu, kes makwe tak gi jenguk kat spital pun orang dah speku dah.  Adeeh..nasib ar jadi artis fofular..kot tak fofular ko buat apa pun "ada orang kesah?"...ahak ahak ahak..

Hujung minggu nie dah start posa dah.  Seronok aku dengan posa nie.  Yerlah maunya tak seronok..dapat gak aku control makan.  Kot tak kang, asik ingat nak mentekedarah jer kejanya.  Asal nak diet jer ingat makan..abih tu camno nak kurus?  Bertambah gumuk ada ar.  Bila aku cakap kat kenkawan aku nie gumuk, bukan ada yang percaya pun, yerlah tengok kat fb konon posing belah ataih jer siap dagu runcing bagai tapi belah bawah kembang setaamaaaan wa cakap lu...heh heh heh..

Memula jer semangat nak kuruih pehtu MALAS datang, siap package tu beb MALAS gak nak update blog, MALAS gak nak adap fb sudahnya aku macam kera sumbang.  Tapi tang tengok citer korea gak aku RAJIN.  kekekekeeke..  Tapi dah start MALAS balik, koser nak tengok citer korea dah.  Apa nak jadi?  Agaknya sebab aku kena bangun cepat kot..maklumlah dah dekat 3 bulan dah aku kena bangun seawal jam 4.30pagi untuk memasak.  Per kes santak ko bangun 4.30pagi kalah orang meniaga nie?  Aku kena masak untuk anak2 aku, sebab keadaan MIL [mom in-law] tak mengizinkan dia untuk memasak.  Baru2 nie dia masak pulut kuning, berair2 mata dia, sian aku tengok.

Eh..eh..nie sebenarnya aku nak citer pasal lain nie..adeeeh...tah ke mana lak aku konar citer lak nie..sowi yer..paler bengong sudah..better stop now sebelum aku lagi merapik yang tak ketahuan..huhuhuhu..

Nantilah2 aku citer hari sukan anak2 aku tu..esok ke lusa ke takpun malaaaam kang.  Aishh..tak baik tau korang nie, ada lak bulan depan.  Aku baru jer semangat nak update selalu blog aku nie tau.  ok ok..sambung lagi nanti eh..babai..muaaah..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails