Khamis, 14 Disember 2006

Cabar aku?

Ada ar seorang umat nie kan..mencabar aku. Dia cabar aku untuk bercerita hari2 sehingga hari esok ler. Aku kan nak bercuti minggu depan, dia nak ler aku 'update' apa2 dalam blog aku nie. Apa kes aku nak sahut cabaran dia. Alangkan dia tu kan setakat 2-3 ayat peh tu dah. Dia ingat aku nie takde kerja lain gamaknya. Eeeii..berbulu roma jer aku dengan dia tau. Eh..bukan aku memang berbulu roma ker? kahkahkahkah..

Yang aku geram tu kan dia boleh pulak merungut kat aku betapa lecehnya nak klik 'butang' itu ini semata nak letak 2-3 ayat tu hari2. Abih aku nie tak yah nak klik ker 'bebutang' tu semua. Apa punya tur ler dia nie kan. Sape sokong aku sila angkat tetikus memasing. Hah..tengok hampir semua orang setuju dengan aku kan? (Macam ramai jer yang baca blog aku nie ek?)

Berpuluh kali dah aku bagi tau dia blog nie aku punya..suka hatiler aku nak 'update' ker tak nak ker. Nak kata dia tak paham, sesama cakap bahasa yang sama nieh. (Berangin ler sorang umat tu bila baca blog aku kali nie).

Ok dah..maleh dah aku nak cerita panjang lebar pasal benda nie. Tak pepasal jer kang aku kena pujuk umat tu kang. Yang sebenarnya aku nak bercerita pasal 'handphone' aku yang dah berjasa dekat 4 tahun. 4 tahun? Weiih...lama tu. Dulu belum sempat setahun usia handphone aku tu sure aku dah tukar yang baru dah. Sejak dah kahwin nie kan..keutamaan bukan pada handphone lagi dah. Biasalah tentulah keperluan anak2 jadi keutamaan.

Tapikan sejak akhir2 nie handphone aku dah 'sakit' pulak. Sebelum nie aku susah nak tekan butang '*', lepas kena service manjang lak dia 'mati' tetiba. Nak kata bateri dah 'kong', aku dah tukar dah bateri yang baru. Nie aku dok lah 'usha' handphone baru. Aku dah tak tahan dengan 'peel' handphone aku tu. Belum aku jawab 'helo' tup dia mati. Bila aku 'on' kan dia tak sempat apa2 dah mati balik.

Aku pengguna setia handphone 'Nokia'. Tak kiralah member aku suruh aku pakai handphone 'sonyericsson' ker. Aku tetap gak nak pakai 'Nokia'. Aku dah bajet dah. Harga kurang dari 1k takde 3G pun takper janji aku boleh 'sms' dan boleh buat call. Tu yang penting sekarang nie. Mestilah aku nak yang baru..taknak lah pakai 2ndhand (berlagak macam banyak duit jer aku nie).

Tapi yang tak bestnya masalah 'fulus' nie. Handphone aku tu macam dah merajuk jer dengan aku. Aku bajet nak beli tahun depan. Dah problem nya pulak buatkan aku jadi tak sabar jer nak beli. Tengok jerlah nanti.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails