Khamis, 23 Mac 2006

Sengkuang Punya Pasal..

Disebabkan bekalan air takde kat kawawan Seremban Jaya menyusahkan hubby dan aku nak carik kedai makan. Kebanyakan kedai makan yang bukak kedai makan orang Cina. Sabarjerlah..Walaupun camtu dapat gak kitorang makan kat satu kedai makan Melayu. Fuh..lega rasanya. Lepaih makan aku ternampak lak buah sengkuang. Terus aku tingat dulu time sekolah ada orang jual sengkuang potong disapu dengan kuah warna merah peh tu ditabur kacang. Nyumm..nyumm terus terliur aku dibuatnya. Tanpa berlengah terus aku capai sebijik. Peh tu aku dok terpikir, mana nak carik kuah merah tu? Yang aku ingat cuma rasa jer. Takper..takper dulu pernah beli tapi dah lupa lak jenamanya. Aku pun carikla kuah tu kat kedai runcit sebelah. Takdela pulak. Camner nie buah sengkuang dah dibeli kuahnya takde.
Aku pun cakap kat hubby aku nak carik kat Giant Senawang. Sure adanya. Hubby lak tanya kalau takde camner pulak? Cariklah sampai jumpa.

Petang balik kerja tu aku dah peringatkan hubby dah. Tapi lupala pulak anak sedara sepupu hubby baru kuar hospital tu belum dilawat. Takper..balik umah dulu kata hubby.
Sampai jer kat rumah terus bersiap apa2 yang patut peh tu terus gi umah adik sepupu hubby dekat Lavender Heights. Anak sedara sepupu hubby tu baru jer setahun dah kena operate..terbayang dimata dia terbaring menahan sakit lepas dibedah. Hhh..sampai jer kat umah adik sepupu hubby tu kitorang tengok anak dia macam biasa jer. Macam tak kena bedah. Alhamdulillah..pembedahahan tak memberi kesan sampingan yang teruk pada budak tu.

Kitorang pun tak delah nak berborak panjang lebar, mintak diri balik (konon kata nak balik tapi sebenarnya kepala otak aku nie dok ingat kuah merah tu).
Sampai jer kat Giant tanpa berlengah terus ler aku carik kuah merah tu. Hahahaha...dengan bangganya aku dapat gak carik kuah merah tu. Dan kuah tu namanya Taucu Manis daa...Dan aku telah menikmati sampaikan aku sanggup tak makan nasi malam tadi.
Dan pagi nie aku siap bawak bekal tu. Tak patut betul aku kan? Tak kisahlah..asalkan aku tak kempunan macam dalam citer Batu Belah Batu Bertangkup tu sudah..kahkahkahkahkah..giler ker apa aku nie..? Mungkin tidak..!!

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails