Selasa, 27 November 2007

Bertukar wajah

Ntah apa kena dengan aku, selepas beberapa tahun barulah kali nie blog aku tukar skit. Tetiba datang mood nak tukar. Kalau tak tu, masuk blog terus jer bercerita. Dah seminggu lebih aku tak bercerita kan?

Semenjak dua nie aku rasa dah tak best jer. Nak kata merajuk tu taklah sangat tapi aku rasa macam dah tak seronok jer. Mungkin sebab aku dihambat dengan macam2 hal kot.

Manusia mana yang tak diuji kan? Tabiat yang aku paling tak suka dalam diri aku sendiri, aku suka memikirkan hal yang tak sepatutnya. Bila2 aku dihimpit masalah atau perasaan yang tak tenteram. Dan bila aku nak sedapkan perasaan aku nie, tanpa disedari aku marah diri aku seolah2 yang langsung tak bersyukur dengan apa yang aku perolehi sekarang.

Bila2 nak motivasikan diri..aku selalu katakan pada diri aku setiap cabaran yang dilalui taklah seteruk mana dibanding dengan orang lain. Syukurlah kerana ujian yang kita hadapi tu untuk menguji kesabaran, keimanan dan ketaqwaan kita. Masa tulah aku sedar bahwa setakat melakukan ibadat wajib tak memadai untuk kita meletakkan hukuman orang lain. Kenapa mesti aku nak rasa tak gembira sedangkan inilah kehidupan terbaik yang dikurniakan olehNya.

Yerlah kan..buat apalah aku nak pikirkan sangat masalah yang aku rasa besar sesangat walhal ada orang lain diluar sana yang menghadapi masalah yang lebih kronik. Contohnya boleh ke tak aku bayangkan jika sekiranya aku ditakdirkan hidup di dunia luar seperti Iraq ker, Palestine ker. Tentu lebih susah kan? Kadang tu bila aku rasa jeles jer dengan orang yang duduk dalam banglo besar kereta sampai 5-6 buah, Eeeiisshh..silap2 dorang tu tak tido malam sebab takut kekayaan dorang tak kekal lama...hehehehehehe.

So, apalah susah sangat kehidupan yang ada sekarang? Aku rasa inilah kehidupan yang TERBAIK..syukur ALHAMDULILLAH...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails