Selasa, 13 November 2007

Melepas rindu..

Hari Sabtu hari tu aku kerja setengah hari. Takperlah..mungkin belum masa lagi nak balik, aku pujuk diri. Lewat tengahari masa nak balik rumah aku tak banyak cakap. Aku diam jer. Hubby tau aku dok melayan perasaan dan dia pun tak cakap apa-apa. Sampai di rumah pun hubby masih tak cakap apa-apa. Hati aku semakin gundah gulana.

Masa dia dok sedap makan tengahari tu aku beranikan diri tanya kat hubby, sama ada dia sihat atau tidak untuk balik ke KL. Hubby tak kata apa. Tengoklah kang katanya. Sedikit sedih tapi peluang masih ada. Aku pun dia. Lepas dia makan tu aku asyim mengekor jer dia. Last2 hubby cakap, ok gi siap kita balik sekarang. yeay!

Dapat la aku melepas rindu dengan mak bapak. Walaupun sehari semalam, aku rasa gembira. Sampai di KL dah dekat pukul 7 malam. Mak peluk aku, bapak lak cakap hampir 2 bulan tak jumpa. Aku betulkan eeiishh tak sampai sebulan la bapak. Bapak tersenyum. Dia pun rindu kat kitorang ler tu. Kebetulan pulak hari Sabtu tu abangcik (adik bongsu) 'off'. Dia dengan murah hati belanja makan A&W untuk kami semua. Meriah betul..

Yang kelakar masa tengah malam tu Julia mengigau dok panggil "kak yong ooo kak yong" (si Farah, kakak sepupu Julia). Aku tegur Julia "eishh..kak yong tido dalam bilik dia lah". Barulah si Julia senyap. Dah jumpa pun boleh mengigau. hehehehehe

Tengahari Ahad tu aku pegi pulak melawat atuk. Kesian atuk, semakin kurus dan semakin lemah dan mata pulak semakin tak nampak. Kata mak usu (adik bapak yang second last) atuk dah takde selera nak makan. Ada sesekali waktu tengah malam atuk dok panggil arwah uwan suruh buatkan air. Sejak dari hari arwah Uwan pergi, atok hilang semangat. Atuk seolah2 nak menyusul. Atok siap pesan kat mak usu bila dia takde nanti janganlah mak usu adik beradik bergaduh.

Lewat petang Ahad tu jugak aku balik ke Seremban. Hubby punyalah risau keadaan jem kat tol Seremban, masuk ikut jalan Labu. Aku tak kisah malah aku gembira sebab akhirnya dapat jugak aku jumpa mak bapak walaupun hanya sehari semalam..hehhehehe

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails