Jumaat, 16 November 2007

Sibuk lagi..

Minggu nie minggu paling stress. Meja tempat kerja aku berselerak (dari dulu memang pemalas nak wat filing) dengan segala kertas. Bos tak abih2 mengganggu aku, tak dapat cakap depan dia call opis, tanya itu tanya ini. Macamlah aku tak buat kerja yang disuruhnya tu.

Siap cakap lak tu kalau sales this year tak bagus, increment yang dia mintak untuk aku tu mungkin tak dapat. Sabahjerlah. Bagi point pun tah apa-apa, boleh pulak dia cakap macam tu. Kot nak orang buat kerja bagus tip top bagilah point best-best skit, dapatlah gak motivate pekerja dengan lebih bagus lagi. Bos aku nie ingat aku nie dok jer kat opis takde wat apa2. Biasalah kat opis nie ada masa sibuk, ada gaklah masa freenya. aii..susah betul ar orang yang tak dok opis nie paham keadaan orang yang dok opis macam mana.

Ahhh..malas nak citer pasal bos aku nie. Buat penat jari jer menaip cerita pasal dia. Baik lah aku cerita pasal lain. Hati pun tak sakit. Cakap pasal sakit hati nie kan. Aku rasa semua orang yang kerja kat pejabat nie pasti ada sorang dua umat yang mang dia tak leh nak ngam kan? Pehtu pulak ada jer masalah yang dia createkan bagi kita lagi menyampah kat dia. Nak pulak ada jenis yang manis mulut depan kita. Konon concern pasal kita. Tapi kat belakang dia punya kutuk, eeeiiii..kalah mami jarum.

Kalau dah menyampah tu tentulah kerja pun dah jadi tak best ar kan. Nak pulak yang kita menyampah tu pangkat tinggi skit. Hahh..lagiler haru. Dia cuti kita tak kacau, time kita cuti ada jer omelan tak puas hati dia pehtu siap tepon tanya tu tanya nie. Walhal sebelum cuti kita dah cakap dah apa benda yang nak di follow up.

Aku dengan kawan rapat aku dulu penah alami benda nie. Masa tu kami kerja di PJ dan orang yang kami tak ngam tu bukan sebangsa. Perempuan tu dah late 30. (Kita panggil dia CB jerlah ek). Aku tak taulah apa masalah CB nie . Kami berdua nie boleh ngam dengan semua orang kecuali dengan CB nie. Memula tu ingat kami nie yang bermasalah. Tapi makin lama memasing makin meluat dengan CB. Aku tak berhenti kerja tapi kebetulan pulak ada satu kekosongan kat department lain, aku terus mintak transfer department sebab dah tak tahan dengan peel dia. Tinggallah kawan aku yang sorang tu, bising jugak dia. Hari2 sure aku dengar dia komplen pasal peel CB yang suruh dia wat kerja yang bebukan.

Ntah macam mana tah satu hari tu, ada orang tepon bagi tau kawan aku tu dok nangis dalam kereta kat tangan lak dok pegang handphone. Dia dok call mama dia. Aku dah risau, camner lah dia nak drive dengan keadaan macam tu. Aku amek handphone terus bagi tau kat mama dia aku try pujuk kawan aku nie. Hmm..sib baik dia nak dengar cakap aku. Tapi bila aku soh dia masuk opis balik dia taknak. Dah macam histeria dia kata taknak tengok muka CB. Oklah..aku soh dia rileks dulu. Balik umah dan tenangkan fikiran (tak taulah dia balik terus umah ke tak).

Betul2 sejarah. Member datang kerja besoknya terus letak surat beb. Korang nak tau saper taip surat berhenti kerja tu? Aku ler saper lagi. Dah jadi macam tulah barulah GM dia call aku tanya apa masalah. Aku sound jer direct dah jadi macam nie baru nak tanya. Sebelum nie kenapa tak tanya? Hmm..GM pun dah tak kerja situ.

Kalau lah kawan rapat aku nie baca blog nie, aku nak bagi tau dia yang pompuan giler tu masih di situ cuma staff dia bersilih ganti, tak pernah kekal lama. Cakap pun tak pernah nak lembut, kasar nak mampus. Final word is NO CHANGES. Agaknya sampai pencen ler CB macam tu. Jawab tepon memang tak ramah langsung. Macam nak gaduh jer. Macamlah dia sorang jer tension bekerja kat opis. Orang lain pun ada gak tensionnya...hhmmm apa nak buat dah nasib makan gaji memang camtulah.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails