Ahad, 15 November 2009

Bila dah malas..


Inilah dia lauk yang aku masak utk hujung minggu nie. Kesian hubby tapi padan muka pun. Aku ajak gi dia tapi dia cakap apa yang ada jer masak.

Hah..nielah hasilnya. Kalau ikut pusingan jam..yang 1st tu sambal tumis ikan bilis yang aku tapau dr umah MIL, sebelah tu lak kuah sardin yang hubby mintak ikannya digoreng dulu bawah tu lak sup suhun dan last sekali telur mata kerbau.

Belanja yang tak sampai pun 10hinggit. Murah kan? Anak2 aku suapkan nasik dgn supu suhun tu. Kalau dah makan untuk 2 orang macam tulah. Tah apa jer kan? Tapi tulah kot hubby gi beli lauk leh gak aku masak..tetiba rasa rajin nak masak..kot tak tu soh jer hubby gi tapau dari kedai..muahhahaa..

Takleh la masak macam nie selalu..bohsan weih. Sesekali masak yang simple kira oklah tu. Kadang2 masak yang mudah dan ringkas lah yang sedap...hehehe [pandai tul aku nak carik ayat cover line kan?...hahahha].

Eh..kalo malas masak langsung tak masak tul dak? Nie kira masakla gak kan? hahahah..ada lagi alasan aku weih. Yang penting perut kenyang dan masakan ko tu kena dengan tekak orang yang nak makan tu. Lagi..tak agak2nya ayat..manjang ada jerlah nak backing diri sendiri.

Nie aku tengah dok rileks..surfing internet..layan fb..sesekali marah anak2 dok buat sepah. Hubby? Dok ngadap tv..jari dia x abih dok tekan punat tukar2 channel. Nak ajak dia gi beli DVD ar..tengok apa citer yang menarik..ewaahh..kononnyalah nie. Silap2 dok bongkang jer kang..hahaahha

Enjoy your weekend yer..aku nak gi kemas meja jab..adios.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails