Jumaat, 26 November 2010

Pantang terlepa

Paham ker maksud 'terlepa' tu?  Sure paham nyalah..

Meh nak share kisah ragam anak aku yang bongsu [buat masa nie, akan datang dunno yet..perghh ada angan2 mau tambah ker?...kekekeke].  Biasalah kan perangai atau kerenah dorang masa kecik2 nie banyak melucukan.  Aku jarang2 nak gelak dengan kelakuan yang aku rasa sangat tak elok..sebab takut nanti dia hingat semua benda adalah melucukan dan tak salah.  Ada masa tu mang aku tak tahan terus jer jam2 tu aku gelak.

Tapi yang nie mang haruslah aku langsung tak hambur kegelakan tapi kemarahan yang bisa membuat tangan aku cepat jer 'pelepap' ke tangan anak aku yang berumur 2 tahun 3 bulan nie.



Akibat terleka mengadap laptop [tengok drama online, salah satu sebab semakin malas nak update blog].

abih my bedak, my stick foundation n my lipstick..













memang aku marah giler tapi takdelah sampai aku naik giler dan aku rasa baik aku terus capai handphone..kira dak Dania ingat paling lawa ar..macam cara mak dia nya mekap.. 

owh..ini bukan kes pertama yer kengkawan..ini tak tau yang dah baper kali dah Dania dok mengerjakan barang mekap aku..huhuhuhu
 (konon2 lawa ar tu dok posing senyum...grrr, tak tau mak dia punya geram tak tau nak cakap)



nampak tak benda mekap yang dah berterabur ataih sofa tu?  Padah letak handbag kat tempat yang senang dicapai dek anak2...

well..salah aku pun letak handbag atas sofa..bebudak mang suka 'mengemas' ler apa lagi...kan?




Citer nie tak abih sini..selang beberapa hari dia masuk bilik "Acik" dia di rumah uwan dia..abih eyeshadow, lipstick dan minyak wangi.  Aku balik keja aku perasan masing2 bibir merah semacam jer.  Kesian adik ipar abih barang mekap dia dikerjakan dek 3 beradik.

Pengsan!!  belum apa2 dah tunjuk bakat nak melaram mengalahkan mak dia pulak.  huhuhuhu..

2 ulasan :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails