Khamis, 13 April 2006

Ringkasan..

Sesekali teringat atau terkenang kisah dolu2 best gak kan? Tapi bukan ar citer sedih, citer yang membuatkan kita tersenyum sendiri (silap2 orang ingat kita angau kalau nampak kita senyum sorang2). Citer sedih buat kita hilang mood buat apa, yer tak?

Start dari semalam bos aku bercoti panjang sehingga hari esok. Lusalak aku off keja. Walaupun bos coti aku masih kena gak buat kerja. Nak mengular pun tak dapat sebab ada jer panggilan telefon tanyakan bos aku tu. Bos aku bercoti ke Phuket, ada pesta air kat sana. Hampir setiap tahun dia akan amek coti di tarikh yang sama. Yang tak best tu..tepon bimbit dia tak bawak sama. Jadiknya, ramai ler yang call opis nie tanya mana bos aku. Aku cakap jerlah dia coti luar Malaysia. Tak bawak handphone dia sama.

Pagi nie nak gi keja Julia dah buat peel. Dia pegang kain aku nak ikut. Selalunya dia tak macam tu. Tapi bila aku cakap aku nak pegi keja, cari duit untuk dia, terus dia diam. Lega rasanya dia paham apa yang aku cakap. Julia pun dah pandai mintak tengok karton. Aduss..kekadang bila aku dok tengok citer sedap, dia datang..maaak..nak aton (katon)..sabarjerlah. Peh tu bila tukar taknak tengok pulak tu. Dia nak tengok rancangan BARNEY tu jer. Katon len dia taknak. Kenalah aku carik VCD BARNEY untuk dia.
Yang lagi seronok tu tiap kali aku berbaring, dia akan selak baju tunjuk perut sambil cakap "bb, hai bb", peh tu dia akan cium perut aku tanda sayang. Tak taulah sok bila dia dah ada adik tentu dia akan buat hal. Maklumlah, sebelum nie orang dok bagi perhatian kat dia. Bila dah ada adik, orang bagi perhatian kat adik dia pulak, dah tentu dia akan cemburu. Harapnya Julia tak macam tu. Aku ada gak cakap kat dia, tak lama lagi dia ada adik. Kena sayang adik tau. Mengangguk ajer dia macamlah paham apa yang aku cakap kat dia. Ehh..tapikan kalau dia tak paham selalunya dia akan tanya "Hah?", cakaplah berulang kali pun dia tetap akan cakap "Hah?" peh tu dia senyum. Taulah aku yang dia betul2 tak paham pehtu dia sajer buat camtu bagi kita fedup nak cakap benda yang sama.

Dah ler citer pasal Julia nie..aku sebenarnya nak citer pasal lain. Tapi ntah macam mana terciter pasal Julia pulak. Nantilah aku citer.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails