Selasa, 3 Jun 2008

setengah

tau tau jer kita dah di bulan 6 ek. Lagi 2 bulan aku bakal 'meletup'. Kakak dok sibuk nak 2 baby, 1 boy and 1 gal. Kesian kakak..bila tengok orang ada baby boy dia ndak baby boy pehtu kang nampak lak orang ada baby gal, dok sibuk ndak baby gal. Tu sebab ler dia nak sampai 2 baby. Kadang tu aku tengok dia nak buktikan kat aku yang dia kuat (walhal sekerempeng jer) dokla dukung si Lidya yang tembam tu. Yang adik pun gelak jer n kadang tu 'ontok' jer bila akak buat apa2 kat dia.

Ok..citer di hujung minggu. Aku balik ke Pantai ar apa lagi. Yang kelakar tu hubby awal2 lagi dah pagar dah pintu umah..yerlah takut kejadian dulu berulang..ehheehehe. Time balik tu kebetulan pulak aku diserang selsema. Tak kisahler selsema ker apa ker tapi tetap seronok sebab dapat berkumpul reramai. Kalau dah balik tu sure la ada macam2 cerita yang nak dikongsikan bersama. Dari cerita pasal politik sampailah ke kisah2 lampau yang melucukan kami adik beradik.

Dalam dok sedap bercerita tu tetiba pulak anak Alang si Amal menangis kuat. Memula tu ingat takde benda, yerlah kalau dah baby mestilah nak susu ker apa ker kan. Bila dah lama tu aku pun masuk bilik dan cuba pujuk dan masa yang sama aku dok golek perut si Amal atas kepala aku (petua untuk baby yang kembung perut). Elok jer aku pas kat atoknya terus si Amal tu muntah berlilah sampai kat hidung pun keluar gak. Barulah baby Amal diam tu pun tak lama sambung balik melalak. Aduiii..sampaikan anak2 aku pun terjaga sama. Ndak tak ndak aku soh jer dorang 'demah' perut baby Amal sebab perut dia tegang sangat nan pulak dah banyak sangat minyak dorang sapu kat perut dia. Aku soh dorang amek kain panaskan seterika untuk aku 'demah'kan perut baby Amal tu sementara tu aku tidokan balik anak2 aku. Tengok2 Alang dah pasang dapur gas, dok panaskan kain untuk di'demah'kan perut Amal. Aku tolong sambungkan sambil tu aku selawat beberapa kali. Tetiba Alang dok pujuk baby dia 'diam yer Amal, tok moh tengah ubat yer.." sabar jerlah..aku dipanggilnya tok moh. Aku diam jer tapi geram gak. Yang penting lepas tu Amal diam and perut dia dah tak tegang seperti sebelumnya. Masa tu pun dah hampir pukul 2 pagi. Aku pun dah takde mood nak sambung cerita dah terus jer aku gi tido.

Aku ingat lepas Subuh ndak ler aku sambung tido..hampeh. Mata aku terus jer terbuntang dan perut lak dah lapar. Abangcik offer gi beli nasi lemak. Oklah tu kan. Memula tu aku nak soh dia beli jer roti canai tapi dia cakap malas nak tunggu lelama. Yang lain semua dok buat taik mata, aku sorang jer melantak nasi lemak..heheheehe. Kalau dah berkumpul ramai2 tu kan, sure la banyak borak dari kerja. Makan tengahari pun lewat dari sepatutnya.

Cut to short..masa nak balik ke Seremban aku mintak dorang melawat aku lak.(sebenarnya nak mintak tolong bersihkan rumah baru). Jadiknya, hujung minggu ni berkelah kat umah baru.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails