Isnin, 22 Januari 2007

Bekalan?

Hubby : Yang, awak siap jerlah..kang awak sorang jer tapau, saya dah makan kat kanting
Aku: Ok

Hari nie lunch aku dengan hanya nasi separuh, 2 ketul pegedil, sesudu tougeh dan secawan kerang dengan harga empat hinggit..diulang empat hinggit. Aku mengomel pada hubby..

Hubby: Senang jer..lepas nie kita bawak bekal, takyah ler awak nak ngomel camnie
Aku: Bekal?
Hubby: Kena ar bangun awal skit, tak yah nak masak banyak2 satu jenis lauk pun dah cuku dah. Nasi sejuk pun boleh kalau awak taknak masak nasi pepagi tu.
Aku: Bila nak start? Time gaji ek..awak beli ar lauk untuk seminggu bekal..

Takdelah chance aku nak sama2 lunch dengan hubby. Ehek..ehek (mengadanya aku)

Tapi bila difikirkan..lebih banyak kebaikannya..Yerlah hubby dapat merasa masakan air tangan aku hari2. Hubby pun tak yah nak cepat2 keluar time lunch semata2 nak lunch sama dengan aku. Eleh..dari dulu aku dok sarankan dia buat derk jer. Hah..sekarang tengok kengkawan ramai yang dah buat..dia pun dah sibuk nak buat jugak. Kenapa mesti nak ikut kawan? Time aku cakap taknak didengar nya? (dengar buat tak dengar ler tu).

Aku nak tengok dia beli tak nanti lauk pauk untuk bekalan tu nanti..Tungguuuu....

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails